مشاور دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در نیشابور:

اضطراب همان ترس تغییر شکل یافته است

نیشابور (پانا) - یک مشاور و نو معلم مدرسه بیان کرد اضطراب، همان تغییر یافته حس ترس است، ترسی که منبع اصلی آن مشخص نیست، ولی این اضطراب در ناخودآگاه افراد وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اضطراب همان  ترس تغییر شکل یافته است

احسان بوژمهرانی در نخستین همایش برنامه ریزی و موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم گفت: اضطراب همانند ترس برای ما خوب است. ترس باعث زنده ماندن نسل بشر می شود و اضطراب باعث می شود تا آینده را پیش بینی کنیم و خودمان را برای آینده آماده کنیم.

وی ادامه داد: با اینکه اضطراب زیاد، خودش یک عامل منفور است. اضطراب طبیعی باعث می شود تا ما کارمان را به درستی انجام دهیم ولی اضطراب زیاد باعث به هم ریختگی مغز ما می شود.

بوژمهرانی اظهار کرد: برای کنترل اضطراب می توانیم بر روی آن و بر روی اضطرابمان اسم های خنده دار بگذاریم تا موقع صحبت کردن خنده ای بر لب های ما بنشیند.

بوژمهرانی تصریح کرد: شما باید اضطراب را بپذیرید و بگذارید در شما ایجاد شود، ولی به حرف هایش اهمیت ندهید و صحبت های او را همانند صحبت های یک انسان نادان تصور کنید.

مشاور دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در ادامه در رابطه با رسیدن آزمون های نوبت اول گفت: خط کش ما برای ارزش شما فقط نمره نیست، بلکه ارزش شما به مقدار تلاش شماست که شما همین الان هم ارزشمند هستید.

بوژمهرانی ادامه داد: نمره شما در معدل و کارنامه فقط در زمینه تحصیلی شما را ارزیابی می کند و مهمتر از نمره، تلاش شماست.

وی بیان کرد: اگر در امتحانات ترم اول مطالبی که خوانده بودید را فراموش کردید اول باید کمی صبر کنید و بعد سر وقت سوالاتی بروید که آنها را بلدید و بعد از آن دوباره به سراغ سوالاتی بروید که اول یادتان نمی آمد.

بوژمهرانی خاطرنشان کرد: در ایام امتحانات نوبت اول با شکم خالی به مدرسه برای دادن آزمون نیایید زیرا شکم خالی باعث افزایش اضطراب درون ما می شود.

وی افزود: در این روزهای پایانی که داریم به امتحانات ترم اول نزدیک می شویم کارهایتان را به سه دسته "مهم و فوری" ، مهم و غیرفوری" و "غیرمهم و غیرفوری" تقسیم کنید و سعی کنید کارهای خیلی مهم را در اول برنامه تان قرار دهید.

دانش آموز خبرنگار: سجاد سرداری نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار