دیدار وزیر امور خارجه با ایرانیان مقیم ارمنستان

امیرعبداللهیان: طراحی سند همکاری جامع تهران و ایروان در دستور کار است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش در ادامه سفر خود به ایروان با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد.‌

کد مطلب: ۱۴۳۵۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر امور خارجه با ایرانیان مقیم ارمنستان

حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود به ایروان، با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد.‌

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، اظهار کرد: نگاه ما به رابطه با ارمنستان یک نگاه تاکتیکی، مقطعی و کوتاه‌مدت نیست. در دیدار امروز با نخست وزیر ارمنستان، مفصلا درباره این موضوع گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه در دولت آیت‌الله رئیسی روابط دو کشور روند رو به رشدی پیدا کرده است، افزود: در بخش سیاسی و دیپلماتیک با وزیر خارجه و در بخش امنیتی با دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور گفت‌وگو کردیم. همچنین نتیجه گفت‌وگو با نخست وزیر ارمنستان حاکی از آن است که روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد.

وی تصریح کرد: طراحی سند همکاری‌های جامع و بلندمدت تهران و ایروان را در دستور کار داریم. این سند یک نقشه راه قوی برای گسترش روابط خواهد بود.

وزیر امور خارجه به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ روز است که رژیم صهیونیستی با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، سیاسی و رسانه‌ای آمریکا، به طور شبانه روزی علیه غزه‌ای که میانگین طول آن چهار کیلومتر و عرض آن حداکثر ۴۰ کیلومتر است، عملیات نظامی می‌کنند. تاکنون بیش از ۲۱ هزار غیرنظامی کشته شدند که علاوه بر این نیز حدود ۶ هزار نفر در زیر آوار مانده اند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رژیم اسرائیل اعلام کرد که عملیات را برای نابودی حماس آغاز کردیم، اما حماس نابود نشد، گفت: رژیم اسرائیل اعلام کرد عملیات را ادامه می‌دهد برای خلع سلاح حماس، اما حماس خلع سلاح نشد. گفت عملیات را ادامه می‌دهیم برای آزادی اسرا در زیر زمین بیمارستان‌های غزه اما یک اسیر هم پیدا نکردند.

وی افزود: مقاومت معتقد است که اداره غزه پس از جنگ، به عهده مردم غزه است، نه توسط هیچ طرف خارجی دیگری. ما نیز معتقدیم که این فلسطینیان هستند که از مسیر دموکراتیک و سیاسی بعد از این مقاومت میدانی بزرگ، باید نسبت به آینده سیاسی خود تصمیم بگیرند.

این دیدار با حضور شماری از بازرگانان و چهره‌های شاخص ایرانی حاضر در ارمنستان برگزار شد.

وزیر امور خارجه پس از این نشست، از مسجد کبود ایروان بازدید کرد و در جریان برنامه‌ها و همچنین مشکلات این مسجد قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در جریان این سفر با نخست وزیر، وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار