وزیر امور خارجه کشورمان با نیکول پاشینیان دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر امور خارجه کشورمان با نیکول پاشینیان دیدار کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری پانا، حسین امیرعبداللهیان با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان دیدار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان از جمله ارمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته بین دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تعاملات مردمی تاکید کرد.

وی با استقبال از توافقات صورت گرفته بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بمنظور حل و فصل اختلافات، نیل به توافق صلح را در راستای منافع کشورهای منطقه دانست.

امیرعبداللهیان فعال سازی مسیرهای ارتباطی تاریخی بر اساس منافع متقابل و مبتنی بر حاکمیت، صلاحیت و قوانین ملی در قفقاز را در راستای منافع جمعی کشورهای منطقه ذکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت کشورهای منطقه برای حل و فصل اختلافات و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه، ورود بازیگران فرامنطقه ای را موجب پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه، دانست و بر لزوم به کارگیری ظرفیت‌های درون منطقه از جمله نشست مشورتی ۳+۳ برای صلح سازی و تضمین توافق صلح در قفقاز تاکید کرد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز بمنظور ارتقای روابط تاکید کرد.

نخست وزیر ارمنستان با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، عنوان کرد این رویکرد به برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز، کمک می‌کند.

پاشینیان با مروری بر مناسبات موجود دوجانبه افزایش حجم تبادل تجاری را مرتبط با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از سوی دو طرف دانست.

پاشینیان همچنین خواستار ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری ورییس جمهور کشورمان شد.

امیرعبداللهیان پیش از این با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان دیدار کرده بود.

محور اصلی گفتگوها در سفر حسین امیرعبداللهیان به ارمنستان، بررسی راه های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار ۳+۳خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار