استاندار خراسان جنوبی در شورای آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

فرصت مهدها برای دریافت مجوز تا پایان سال

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به قانون خارج‌شدن مهدکودک‌ها از مجموعه بهزیستی و الحاق به آموزش و پرورش، با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت‌های قانونی خود برای تغییر مجوز مهد‌ها استفاده کند افزود‌ به مهدکودک‌ها فرصت تمدید مجوز تا پایان سال داده شود، در غیر این صورت باید برخورد لازم صورت بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت مهدها برای دریافت مجوز تا پایان سال

‌جواد قناعت در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیارد تومان برای برگزاری و خرید ملزومات و تجهیزات برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تخصیص داده شد.

وی، ادامه داد: هماهنگی‌هایی برای پایداری برق، تامین اینترنت، تسهیل تردد دانش آموزان به محل برگزاری امتحانات، رسیدگی به تخلفات امتحانی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و امنیت حوزه‌های آزمونی از موضوعاتی است که باید به خوبی برنامه ریزی شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش سرفصل‌هایی در لایحه بودجه مشخص کند تا دست استان‌ها برای هزینه کرد‌های متفرقه باز باشد تصریح کرد: در این زمینه مطالبه گری از استان حائز اهمیت است،

نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی، با اشاره به جهاد و مبارزه مردم غزه گفت: به ظاهر تعداد شهدای غزه بیشتر، اما در واقع پیروز این معرکه فلسطین است و امروز شاهد افتادن نقاب آمریکا و نمایان شدن چهره زشت این کشور هستیم.

این مقام مسئول در استانداری خراسان جنوبی، بر اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و ادامه داد: : حضور هر چه بیشتر مردم، نمایش اقتدار و وحدت ملی ملت قهرمان ایران است و وظیفه همه ما مشارکت حداکثری است و انتخابات اساس نظام کشور ما است.

تجهیز سایت رایانه ۳۷۳ دبیرستان دوره اول متوسطه در بازه زمانی ۴ ساله

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: با تصویب شورای آموزش و پرورش و همراهی استاندار خراسان جنوبی، مبلغ ۳ میلیارد تومان یرای تجهیز حوزه های امتحانی اختصاص یافت.

سید‌علیرضا موسوی نژاد تصریح کرد: در دنیای امروز یکی از مولفه های توسعه اقتصاد دانش بنیان، نهادینه سازی گفتمان ارزش آفرین وخلق ثروت ازاختراع، نوآوری در عرصه های نوظهور است.

وی، با تأکید بر توجه به مسئله هوش مصنوعی و نقش آفرینی آن در آینده نظام تعلیم و تربیت و فرایند یاد دهی و یادگیری، عنوان کرد: به عنوان پرچمداران تولید علم، دانش و معرفت موظفیم در مورد دستیابی به هوش مصنوعی با توجه به توانمندی های دانش آموزان نخبه و معلمان اندیشمند تلاش کنیم و به منویات مقام معظم رهبری«مد ظله العالی» در قرار گرفتن ایران اسلامی جزو ده کشور اول دنیا از این حیث جامه عمل بپوشانیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: تحقق این راهبرد، در کنار توسعه زیرساخت های سخت افزاری، مالی، حقوقی و قانونی نیازمند توجه مطلوب به فرهنگ سازی در این عرصه، به ویژه در میان قشر نوجوان به عنوان اصلی ترین سرمایه در تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، ازتجهیز سایت رایانه ۳۷۳ دبیرستان دوره اول متوسطه در بازه زمانی ۴ ساله به عنوان اولین گام در مسیر دستیابی به این هدف مهم یاد کرد و افزود: تحقق این امر در استان نیازمند مشارکت کلیه ارگان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی سهیم و موثر در امرتعلیم و تربیت است.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در ادامه اظهار کرد: در صورت تجهیز سایت رایانه این تعداد دبیرستان، امکان آموزش و توانمندسازی علمی، فنی و مهارتی دانش آموزان در زمینه برنامه نویسی،دستیابی به هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال از طریق انجام پروژه های آزادکاری، تولیدمحصولات نوآورانه وتوسعه صنعت نرم افزاری متناسب بانیازدانش آموزان،فراهم می شود.

این مقام مسئول درآموزش وپرورش خراسان جنوبی،مشارکت اولیا درفرایندآموزشی، تربیتی، عمرانی و تجهیزمدارس را لازمه ارتقای شاخص های تعلیم وتربیت استان درتمامی عرصه هادانست و تأکیدکرد: ساماندهی ویکپارچه سازی مدیریت کودکستان ها و تمام مراکزی که درزمینه مراقبت، آموزش نگهداری کودکان فعالیت دارند، ذیل سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک، الزامی است .

وی، با اشاره به نقش همکاری و تعامل استانی دستگاه های اجرایی و نهادهای مربوطه در خصوص تکمیل اطلاعات اطلس کودکان استان، خاطر نشان کرد: لازمه تحقق این امر،به رسمیت شناختن دوره پیش دبستانی بعنوان سنگ بنای آموزش و پرورش، با توجه ویژه به مثلث نوآموزان ، مربیان و والدین و همسویی طرح و برنامه های نهادها، انجمن ها و دستگاه های مجری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تحقق سیاست های کلی نظام، محرومیت زدایی، عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و کاهش تکرار پایه را مهمترین اهداف فعالیت جهادگران عرصه سپاه پیشرفت برشمرد و ابرازداشت: بمنظورتوسعه و تعمیق فعالیت های این گروه جهادی، هماهنگی بین دستگاهی، پیش بینی اعتبار توانمندسازی معلمان طرح جهادی، طراحی نرم افزار جهادگر و ایجاد زیرساخت های طراحی نرم افزار، ایجاد قرارگاه جهادگران تعلیم و تربیت ضروری است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مشارکت پررنگ رسانه ها به ویژه رسانه ملی استان را لازمه ترغیب و تشویق معلمان درگروه های جهادی به ویژه افسران سپاه پیشرفت دانست و اذعان کرد: برای برگزاری مطلوب امتحانات ۲۰۰حوزه امتحانی برای پای های دهم، یازدهم و دوازدهم و ۱۶۰حوزه تصحیح در ۱۲ شهرستان و منطقه استان پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار