مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خبر داد:

کسب دو مقام از استان مرکزی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

اراک (پانا) - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت استان مرکزی در دو بخش آیین سنتی و بخش ۹۰ ثانیه‌ای در جشنواره بین المللی قصه‌گویی مقام کسب کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب دو مقام از استان مرکزی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

احسان منصوری، میرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با تاکید بر اهمیت مردمی‌سازی قصه و شعار «با قصه لبخند بسازیم» اظهار کرد: امسال شاهد مشارکت ۱۷ هزار نفر در جشنواره قصه‌گویی بودیم که قصه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و هدف از جشنواره مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه در بین اقشار جامعه است که این مهم را جشنواره به خوبی محقق کرده است.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت قصه ایران افزود: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای دومین سال متوالی به میزبانی استان یزد از ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه برگزار شد و
این مراسم پنجشنبه ۳۰ آذرماه مصادف با شب یلدا پس از سه روز رقابت میان بیش از ۶۰ قصه‌گو از کشورهای مختلف جهان که عمدتاً از ایران بودند و وکشور‌های آفریقای جنوبی، انگلیس، لبنان، ترکیه، اوگاندا، اسکاتلند، آرژانتین، فرانسه، تانزانیا، لسوتو و مالزی در این جشنواره مشارکت داشتند.

منصوری ادامه داد: آیین پایانی بزرگترین قصه‌گویی جهان، در یزد پایتخت قصه ایران برگزار شد و برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های مختلف معرفی شدند و استان مرکزی دو مقام برگزیده در دو بخش در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کسب کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان علیرضا متقی با اجرای قصه «غلام عشق» از کانون پرورش فکری استان مرکزی ،مرکز فرهنگی هنری رباط مراد خمین و برگزیده بخش ۹۰ ثانیه‌ای کیان زارعی با اجرای قصه «نماز عید فطر مسجد الاقصی» از کانون پرورش فکری استان مرکزی ،مرکز فرهنگی هنری شازند موفق به کسب مقام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار