یک مشاور تحصیلی در ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا:

یادگیری عمیق سبب فراموشی کمتر مطالب درسی می‌شود

کرج (پانا) - یک مشاور تحصیلی در خصوص مطالب درسی دانش‌آموزان درامتحانات گفت قطعا کیفیت مهمتر از کمیت است و یادگیری عمیق سبب می‌شود شما مطالب را کمتر فراموش کنید.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری عمیق سبب فراموشی کمتر مطالب درسی می‌شود

شهرزاد قره باغی، مشاور تحصیلی دبیرستان شهید تیمسار فلاحی و سرگروه درس تفکر ناحیه یک کرج در آستانه امتحانات دانش آموزان در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «در ایام امتحانات تفریح اگر بر اساس برنامه ریزی باشد نه تنها اثر منفی ندارد، بلکه باعث بهبود عملکرد یادگیرنده نیز خواهد شد. تفریح و ورزش سبب بالارفتن هورمون های شادی در بدن می شوند. این هورمون ها نیز روند یادگیری و شادابی را بالا می برند.»

وی افزود: «در دوران امتحانات بهتر است فعالیت های جانبی کمتر شده و تمرکز بر فرآیند ارزشیابی باشد. البته پرداختن دقایقی به ورزش در حین امتحانات توصیه می شود.»

قره باغی اظهار کرد: «محیط درس خواندن در یادگیری بسیار موثر است. نحوه نشستن، نور، دما، تاثیر مستقیمی در یادگیری دارند. قرار گرفتن در یک جو یادگیری مانند محیط کتابخانه که بر اساس اصول و ضوابط چیده شده، سبب بهبود عملکرد می شود. همچنین از اثر تقلیدی که ناخودآگاه روی روان ما می گذارد نیز نمی‌توان غافل شد، زیرا چنین مسئله ای سبب رشد انگیزشی در دانش آموزان می شود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «قطعا کیفیت مهمتر از کمیت است. یادگیری عمیق سبب می شود شما مطالب را کمتر فراموش کنید. یک بار خواندن دروس به صورت مرور اجمالی یک پیش سازمان دهنده در ذهن شما ایجاد می کند که با مرورهای دوم و بعدی سبب تعمیق درک و دریافت مطالب خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار