رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس زادگان:

فرهنگ پرسش‌گری باید در دانش‌آموزان رواج پیدا کند

مشهد (پانا) - رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس‌زادگان در خراسان رضوی گفت فرهنگ پرسشگری باید در دانش‌آموزان رواج پیدا کند همین موضوع موجب می‌شود در موقعیت‌های مختلف با فرهنگ پرسش‌گری مسائلی را نپذیرند و به راحتی در دام رسانه‌ها اسیر نشوند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ پرسش‌گری باید در دانش‌آموزان رواج پیدا کند

مرتضی مهدویان، رئیس پژوهشکده عباس زادگان گفت: فرهنگ پرسش‌گری باید در دانش آموزان رواج پیدا کند. همین موضوع موجب می‌شود در موقعیت های مختلف با فرهنگ پرسش‌گری مسائلی را نپذیرند و به راحتی در دام رسانه ها نیفتند.

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت عباس زادگان ادامه داد: عنوان جلسه امروز پژوهش نگاری تربیتی است، در این جلسه تبیین رابطین صورت گرفت، یکی از مهم ترین ماموریت های رابطین ما این است که به مشکلات دست پیدا کنند و برای آنها طرح موضوع و تحلیل کرده، به راه‌حل درست برسند در نتیجه مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: بر همین اساس باید از افرادی استفاده می کردیم که شناخت واقعی را نسبت به کلاس درس و دانش آموزان داشته باشند؛ در نتیجه بهترین آنها رابطین پژوهش بودند که در مدارس حضور دارند.

مهدویان اظهار کرد: برای انتخاب رابطین شاخص هایی را تعیین کرده ایم. رابطین ما باید از معلمانی انتخاب شوند که نسبت به علم و پژوهش سرآمد و دارای رابطه ای خوب با دانش آموزان باشند.

وی عنوان کرد: سرمایه های واقعی کشور ما دانش آموزان هستند، برای تولید یا بازتولید آینده باید از مسیر تربیت دانش آموزان خوب عبور کنیم، مطالبه و درخواست ما از دانش آموزان این است که فرهنگ پرسشگری را در خود تقویت کنند.

مهدویان افزود: دانش آموزان باید مشکلات خود را به معلمان انتقال دهند. در زمینه پژوهش کمک کنند و دستاوردهای خود را ارائه دهند، تولید محتوا انجام دهند. با این موضوعات نه تنها به خود کمک کرده بلکه آینده کشور را نیز تضمین می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار:کوثر خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار