داشتن سواد رسانه ای از ضروریات امروز جامعه است

کلات (پانا) _ مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در نشست انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه دخترانه متوسطه اول پروین اعتصامی گفت:داشتن سواد رسانه ای از ضروریات امروز جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
داشتن سواد رسانه ای از ضروریات امروز جامعه است

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و‌ تربیت شهرستان کلات در این نشست ضمن قدردانی از حضور گرم و پررنگ اعضای انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه مذکور در جلسه قدردانی و افزود:ما در این نشست ها به دنبال استفاده نمودن حداکثری از توان اولیا برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت هستیم.

این مقام مسئول در این نشست که ارائه مطالب از سوی طرفین بدون تعارف همراه بود افزود: قبل از بروز هرگونه آسیبی باید ابتدا به فکر پیشگیری از بروز آن باشیم تا هزینه ها را کاهش دهیم،پیشگیری بر درمان مقدم تر است،نباید منتظر بمانیم تا آسیب ها ما را غافل گیرکنند.مدیران و مربیان ما قطعا به فکر شناسایی آسیب ها هستند،اگر‌ شما اولیای عزیز نیز در کنار آنها باشید و دست به دست آنان بدهید، قطعا از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری می شود.

وی در ادامه به بیان چند آسیب موجود در بین دانش آموزان به صورت مصداقی پرداخت و افزود:سبک زندگی های امروزی با گذشته متفاوت و دانش آموزان امروزی نیز نسبت به سنوات گذشته فرق کرده اند و از زندگی انتظارات دیگری دارند،باید اجازه رشد را به آنها بدهیم.بگذاریم آنها کودکی کنند و به مرحله ای برسند که بتوانند تصمیم درست بگیرند و خوبی و بدی را از هم تشخیص دهند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت و جدی بودن آسیب ها تاکید و اظهار داشت: گاهی برخی از موارد نادرست و زشت باعث عدم فهم و درک درست دانش آموز از درس معلم می شود،پس‌ به عنوان اولیا وظیفه داریم شرایط را به نحوی برای آنان فراهم نماییم که از آسیب ها دور بمانند.

رمضان پروانه از فضای مجازی به عنوان یکی دیگر از آسیب ها نام برد و گفت:گوشی تلفن همراه وسیله ارتباطی خوبی است،اما باید استفاده درست از آن را بدانیم،چراکه بدلیل عدم آشنایی و استفاده درست بسیاری از خانواده ها دچار مشکل شده اند.اگر‌مدیر مدرسه ای اصرار بر عدم استفاده و به همراه داشتن آن توسط دانش آموز در محیط مدرسه دارد،شما اولیای گرامی نباید در این خصوص مقاومت نمایید.امروزه تلفن همراه «جزو لاینفک» خانواده ها است،آیا راه و روش درست استفاده از آن را می دانیم؟از نظر علمی داشتن «سواد رسانه ای» از ضروریات امروز جامعه می باشد،یعنی همانگونه که می دانیم برای کدام مریضی از چه دارویی استفاده نماییم،راه های درست استفاده نمودن از این وسیله را نیز باید بدانیم،چراکه بسیاری از مطالب موجود و‌ منتشر شده در فضای مجازی ما را دچار آسیب می‌نماید.برخی از مطالب منبع درست و دقیقی ندارند.

پروانه گفت:سواد رسانه به ما درست فکر کردن راجع به مسائل را می آموزد،خداوند متعال به ما قدرت تفکر عنایت کرده است. «ما عُبِدَ بِهِ‌ الرَّحمٰنُ‌ وَ اکتُسِبَ بِهِ الجَنان»عقل موجب تعالی انسان ها است،بسیاری از اختلافاتی که امروزه گریبانگیر ماست،تهمت ها،افترا،غیبت ،گناه دیگران را برداشتن،ریختن آبروی دیگران و...به واسطه ی همین عدم استفاده از قوه عاقله است.اگر از تفکر خود استفاده کنیم مطمئنا از بسیاری از اختلافات،درگیری ها،آسیب های اجتماعی و ... جلوگیری خواهد شد.«تَفَكُّرُ سَاعَةِِ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ سَبْعِینَ سَنَةً.یک ساعت فکرکردن بهتر از هفتاد سال عبادت است.»

رمضان پروانه در پایان"مشارکت" اولیا در امورات مدرسه را یک اصل دانست و افزود:‌ مشارکت می تواند به پیشبرد برنامه ها و اهداف کمک نماید تا دانش آموزان به سرمنزل مقصود برسند،باید برای برداشتن گام های بزرگ و رو به جلو شما اولیا کنار مدیران و معلمان مدارس باشید.

دانش آموز خبرنگار:نازنین فاطمه سعادتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار