مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

پژوهش، نقش اساسی در توسعه و تعالی کشورها دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه معلمان مدارس، با اتخاذ راهکارهای مناسب و ایجاد فرصت پژوهش و تحقیق، زمینه‌ساز به سرانجام رساندن کارهای پژوهشی مهم در مدارس هستند، گفت امروزه پژوهش، نقش اساسی در توسعه و تعالی کشورها داشته و این مؤلفه مهم در همه امور ریشه دوانده و توانسته برگ زرینی را در مجموع توفیقات به ثبت برساند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، نقش اساسی در توسعه و تعالی کشورها دارد

عادل خالقی، در آیین هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی استان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، پژوهشگران و فرهنگیان استان، با بیان این مطلب که کشورهای پیشرفته با تحقیق و پژوهش به پیشرفت رسیده‌اند، اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری نیز همواره بر تقویت و انجام تحقیق و پژوهش برای شناسایی و رفع مشکلات و گره های کشور است.

وی با تأکید بر اینکه یادگیری عمیق در گرو پژوهش، فناوری و نوآوری است، یادآور شد: هر یادگیری که با پژوهش ادغام شود و به سرانجام برسد، در ذهن تثبیت و نتیجه ثمربخش آن ماندگار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، هدف از اجرای این قبیل برنامه‌ها را توجه دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهش‌محور عنوان کرد و با بیان اینکه برنامه‌های هفته پژوهش با شعار پژوهش و فناوری، ارتقاء کیفیت آموزشی و عدالت تربیتی در همه مدارس استان سمنان اجرا می‌شود، افزود: در آموزش و پرورش استان، به دنبال این هستیم که از سلیقه‌ها دوری و به سمت تحقیق و پژوهش گام برداریم.

خالقی با اشاره به اینکه در مسیر پژوهش باید به گونه‌ای عمل کرد تا از نظریه‌های بیانی براساس پژوهش و یافته‌ها دست پیدا کنیم، ابراز کرد: طرح دوره‌های آموزشی در استان قدری کمرنگ شده است اما اگر پژوهش مبنای فعالیت ما قرار گیرد، می‌توان گفت که در مسیر درستی قدم گذاشته‌ایم.

مدارس پژوهش محور، عرصه مناسبی جهت اشاعه فعالیت‌های پژوهشی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه پژوهش و فناوری، سرلوحه هرکاری است، به اهمیت مقوله یادگیری اشاره و اظهار کرد: یادگیری عمیق، هدف همه افراد جویای علم و دانش در جامعه است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سند تحول و تعالی، بر یادگیری عمیق تأکید ویژه دارد.

مهدی منصوری، با بیان اینکه آموزش و پرورش، عرصه کاربردی است و باید تصمیم‌هایی که در این بستر اتخاذ می شود، براساس پیوست های پژوهشی باشد، اظهار کرد: برای رسیدن به آرمان‌های پژوهشی، سرمایه گذاری نقش مهمی دارد و مدارس پژوهش محور نیز عرصه مناسبی جهت رونمایی از فعالیت‌های پژوهشی و اشاعه این رویکرد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار