همه اتباع تربت جام شناسنامه‌دار هستند

تربت جام (پانا) - رئیس ثبت احوال تربت جام خبر داد همه افراد ساکن تربت جام حتی کسانی که از افغانستان به این شهر مهاجرت کردند دارای شناسنامه ایرانی هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
همه اتباع تربت جام شناسنامه‌دار هستند

حسین زنگوئی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز ثبت احوال گفت: با توجه به بررسی هایی که همکاران در اداره ثبت احوال انجام دادند هر کسی که ادعای ایرانی بودن کرده است برایش پرونده‌ تابعیت ثبت شده و اگر کسی از افغانستان به ایران مهاجرت کرده و ادعای نداشتن شناسنامه ایرانی کرده است در واقع بعد از طالبان وارد ایران شده و در اداره ثبت احوال شهرستان تربت جام دارای پرونده‌ای در این خصوص هستند.

وی با توجه به آمار افزایش طلاق افزود: آمار طلاق در سال جاری ۸ درصد افزایش داشته است و در سال ۱۴۰۲ ما ۳۱۳ مورد طلاق داشتیم. همچنین با 1307 مورد ازدواج در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته ایم. همچنین میانگین سن ازدواج در این شهر ۲۶ سال برای آقایان و ۲۱ سال برای خانم‌ها ثبت شده و اولین شناسنامه این شهرستان در سال ۱۳۰۷ صادر شده است.

زنگوئی بیان کرد: خوشبختانه آمار تولد نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است و در مقابل آمار فوتی ها هم نسبت به سال گذشته چهار و نیم درصد کاهش یافته و به ۸۹۸ مورد رسیده است.

رئیس ثبت احوال تربت جام اظهار کرد: محمد و رَستا پرطرفدارترین اسم ها در این شهرستان بوده که ۵۲ درصد متولدین از شهر و ۴۲درصد آن از روستا بوده است.

خبرنگار: عسل درستکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار