معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های تهران در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور بهارستانی:

امور حائز اهمیت جامعه با تعقل و خلاقیت دانشجویان صورت می‌گیرد

بهارستان دو (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، دانشجویان را افرادی مستعد، پرورش یافته و متفاوت از سایر اقشار جامعه خواند و کلید مشکلات جامعه را در تعقل، آینده‌نگری و خلاقیت آنها دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امور حائز اهمیت جامعه با تعقل و خلاقیت دانشجویان صورت می‌گیرد

آیین تجلیل از ستارگان بهارستانی که در آسمان کنکور سراسری ۱۴۰۲ بسیار خوش درخشیده و موفق به کسب رتبه‌های سه‌ رقمی، دو رقمی، تک‌رقمی و پذیرفته‌شدن در بهترین دانشگاه‌های کشور شده بودند برای تقدیر از افتخارآفرینی این نخبگان علمی برای جامعه بهارستان دو در سالن سجادیه ناحیه دو بهارستان برگزار شد.

مرتضی تاجیک، معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران در آیین تجلیل از دانش‌آموزان رتبه‌‌ برتر بهارستانی در کنکور سراسری۱۴۰۲ خطاب به این پذیرفته‌شدگان بهترین دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: دانشجویان نمونه صریحی از خلاقیت و نوآوری در جامعه امروزی هستند که این نکته مثبت می‌تواند کلیدی برای حل مشکلات بسیاری در جامعه از جمله برخی کمبودهای تولید و کمبود اشتغال باشد خصوصا در دنیایی که ابتکار و کارآفرینی در صدر توجهات قرار دارد.

وی سعید کاظمی، موسس پژوهشگاه نویان را یکی از وظیفه‌شناس‌ترین دانشجویان کشور مثال زد و اظهار کرد: سعید کاظمی، دانشجوی وظیفه‌شناس و غیوری بود که در زمان مشاهده‌ بیکاری یک پژوهشگر مجرب که در اطراف او زندگی می‌کرد شروع به چاره‌جویی برای حل مشکلات فقر مالی و فقر پیشرفت جامعه کرد و پژوهشگاه پرافتخار نویان که به وجود آن در کشورمان می‌بالیم را تاسیس کرد و امروزه هزاران نفر از کشورهای متفاوت برای بازدید و استفاده از این موسسه که به دست دانشجوی نخبه رشته علوم پزشکی کشورمان تاسیس شد به ایران می‌آیند.

تاجیک ادامه داد: اگر جامعه آموزشی موفق به پرورش و تربیت چنین دانش‌آموزان و دانشجویانی شود که تمام فعالیت آنها بر مبنای ایجاد تحول در سراسر کشور است و مسیری را ایجاد کنند که جامعه با رجوع به آنها از هر مشکلی فارغ شود؛ آن‌گاه خودشان هم علاوه‌ بر ماندگار شدن نامشان در تاریخ از سعادت خدمت به مردم بهره‌مند خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران با خاطره‌های خود سعی در انتقال درس‌هایی به دانشجویان بهارستانی داشت و عنوان کرد: ما در یکی از مناطق دانشجویان پزشک بسیار موفقی در حوزه علم و فناوری را در بین خود داشتیم که از لحاظ اخلاقی هیچ بهره‌ای نبرده و تنها به ترقی شخصی خود فکر می‌کردند. بعد از مدتی نه تنها افراد اطراف آنها علاقه‌ای به مراجعه کردن به آنها را نداشتند، بلکه آن پزشکان تک‌ساحتی از پیشرفت علمی هم بازماندند؛ رشته‌هایی را برای تحصیل و فعالیت انتخاب کنید و در آن به نحوی عمل کنید که جامعه‌، دین‌، غیرت خودتان و کشورتان از شما راضی باشد.

در ادامه، کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان ضمن عرض تبریک و تهنیت به دانشجویان بهارستانی بیان کرد: شما باید این موقعیت را قدر بدانید که خداوند متعال فرصت علم‌آموزی و گام‌نهادن در پله‌های تعلیم و تربیت را به شما عزیزان بهارستانی اعطا کرده؛ بدون شک در طی کردن این مسیر پرفراز و نشیب چالش‌ها و دغدغه‌های فراوانی پیش رو داشته‌اید، اما با پشتکار قوی و حمایت‌های خانواده، برنامه‌ریزی درسی توسط خودتان و مشاورانتان و به‌کارگیری شیوه‌های نوین و اصولی مطالعه این مسیر را با موفقیت به اتمام رساندید.

وی ادامه داد: همانطور که برخلاف جهت آب حرکت کردن موجب رشد می‌شود، وجود شبکه هوایی روبه‌روی هواپیما هم موجب صعود آن در آسمان می‌شود و شکست‌ها و ناامیدی‌ها انگیزه‌ای برای مقابله با آینده‌ای برخلاف آرزوهای شما خواهد بود؛ همین که جبری برای تحصیل درکار نبوده است و شما با سعی و کوشش به این جایگاه رسیدید به یکایک شما دختران و پسرانم می‌بالم.

شایان ذکر است تجلیل از افتخارآفرینان آسمان علم و کوشش در دو نوبت برای دختران و پسران توسط معاون آموزش متوسطه شهرستان‌های استان تهران، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان، مسئول بسیج دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان و معاون آموزش متوسطه این ناحیه صورت گرفت.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار