دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کشور در شهرستان بهارستان: 

افتتاح مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی هستند

بهارستان یک (پانا) - دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کشور، افتتاح مراکز فرهنگی و آموزشی را از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مراکز فرهنگی و آموزشی از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی هستند

مراسم کلنگ‌‌زنی مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نابینایان شهرستان بهارستان با حضور محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، علی آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان و جمعی از مسئولین این شهرستان در شهر صالحیه برگزار شد.

محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: احداث و افتتاح مراکز آموزشی، فرهنگی و اجتماعی برای تمام سنین جامعه از اهداف مهم انقلاب اسلامی هستند و این انقلاب بی‌شک برای خدمت به مردم به وجود آمده است و هدف بنیانگذاران انقلاب نیز، ایجاد رفاه، آسایش و آرامش برای مردم است؛ همچنین علاوه بر ساخت سازه‌های آموزشی و ورزشی، باید طرحی اقتصادی متناسب با این مجتمع برای خودکفایی اداره این مجموعه تهیه شود.

وی همچنین در خصوص وجه تمایز دین اسلام با سایر ادیان الهی بیان کرد: یکی از نکات مهم و متمایز اسلام، عبادت از راه خدمت به مردم است و تعریف زکات علم هم مبتنی بر این امر است؛ یقیناً هرکس بتواند از طریق توانایی‌های خود به مردم کمک کند، به خود و جامعه خدمت کرده است و از این طریق نیز عبادت کرده است و شکر خداوند را به جای آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به توانمندی‌های نابینایان و معلولان عنوان کرد: هیچ بنده‌ای در جهان نیست که خداوند به او دارایی و گنجی در وجودش عطا نکرده باشند؛ لذا باید با توانمند‌سازی نابینایان، ناشنوایان و معلولان، این دارایی بالقوه را بالفعل کرد، بنابراین توانایی‌های این قشر ارزشمند ابتدا باید کشف شود و سپس به پرورش و رشد آنها پرداخته شود.

رضایی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به مهم بر شمردن امر علم و آموزش و با تاکید بر اهمیت حوزه ورزش و تغذیه اظهار کرد: ورزش می‌تواند به تقویت اراده و انگیزه نابینایان و معلولان کمک شایانی کند و امر تغذیه نیز در علوم جدید، جایگاه مهمی پیدا کرده است و امروزه شاهد روش‌های ورزشی متفاوتی در حوزه درمان هستیم؛ لذا ضمن توجه به امور آموزشی باید به حوزه ورزش و تغذیه نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار