دانش‌آموزان اسکو با شهدا عهدی دوباره بستند

اسکو (پانا) - دانش آموزان دبیرستان دخترانه شهیدان مهدی پور، دبیرستان پسرانه نمونه دولتی المهدی (عج) و دبستان نرجس خاتون شهرستان اسکو با پیکر یکی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس عهدی دوباره بستند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان اسکو با شهدا عهدی دوباره بستند

شهرستان اسکو در استان آذربایجان شرقی شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ همزمان با ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت صدیقه مرضیه فاطمه زهرا (س) مدارس شهیدان مهدی پور و نمونه دولتی المهدی (عج) میزبان شهید گمنام ۱۹ ساله ای بود که در منطقه عملیاتی سومار در سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل شده بود.

صبح در هوای سرد پاییزی دانش آموزان اسکو با شور و اشتیاق فراوان منتظر مهمانی بودند که خود صاحب مراسم بود، بالاخره لحظه موعود فرا رسید و انتظارها به پایان و شهید گلگون کفن به میعادگاه رسید.

دانش آموزان پیکر مطهر شهدا را بر دوش خود گذاشتند و با احترام و با گل افشانی با گذاشتن گل های سرخ که نماد خون شهدا و ایثار است، با آنها وداع کردند.

یوسف درخشانی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسکو در حاشیه این مراسم گفت: این شهید گمنام فقط ۱۹ سال داشت و به درجه رفیع شهادت رسیده است.

وی در ادامه افزود: شما جوانان باید به عنوان قدردانی و تشکر از شهدا ادامه دهنده راه آنها باشید.

راوی خاطرات جنگ با بیان خاطرات شهدا گفت: شهدا اسوه فداکاری و رشادت هستند و با شعار خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم حسن نیت خود را ثابت کردند.

در ادامه مراسم مداحان با نوحه و مرثیه سرایی بر معنویت حال و هوای مراسم افزودند.

پیکر این شهید گمنام پس از تشییع در شهرستان مراغه، پادگان نیروی زمینی ارتش به خاک سپرده خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی قادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار