شهدا با اخلاص و رشادت‌های دیروزشان چراغ هدایت امروز به سوی حق و حقیقت هستند

تبریز(پانا) - دانش‌آموزی که در مراسم تشییع شهدای گمنام در مدارس تبریز، مدیر افتخاری مراسم بود، گفت شهدا با اخلاص و رشادت‌های دیروزشان چراغ هدایت امروز به سوی حق و حقیقت هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
شهدا با اخلاص و رشادت‌های دیروزشان چراغ هدایت امروز به سوی حق و حقیقت هستند

ریحانه سادات حکیمی، دانش آموز دبیرستان ضحی و مدیر افتخاری آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز در آیین تشییع پیکر شهید گمنام، حضور این میهمان ویژه در جمع دانش آموزان دختر ناحیه را زمانی مناسب برای تزکیه نفس و شناخت حق و حقیقت دانست و گفت: شهدا بصیرت را در جبهه‌های جنگ و با اطاعت پذیری از امام خمینی رحمت الله علیه و ایستادگی و رشادت در برابر دشمن و خواسته‌های نفسانی معنا کردند. آنانی که حتی در این دوران نیز اعمال و رفتارشان مانند چراغی در تاریکی برای پیدا کردن مسیر درست بود.

وی در ادامه افزود: ویژگی‌های شهدا در کنار ولایتمداری و اخلاص در عمل، زمان‌شناسی و آشنایی با نیازهای روز بود.

حکیمی گفت:‌ وقتی بصیرت باشد، انسان می‌تواند محیط پیرامون خود را بشناسد و عدم وجود آن نیز سبب جذب شدن آدمی به جاذبه‌ها و زیبایی‌های مخرب و کاذب می‌شود.

مدیر افتخاری ناحیه همچنین خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ شناختی است. جنگی که در آن میدان مغز جوانان و نوجوانان است. نخبگان، جامعه و اعتقادات و نگرش‌های مثبت نسبت به کشور همگی از نشانه‌های اهداف جنگ شناختی است. دشمن ادراک را از افراد گرفته و آنان را دستاویز خود برای رسیدن به هدف شوم خود می‌کند، بدون اینکه خود وارد میدان جنگ شود. در چنین جنگ‌هایی همواره جامعه از تبعات آن در رنج بوده و کم کم خود را از درون نابود می‌کند.

حکیمی در پایان ضمن عرض ارادت به پیشگاه شهدای اسلام و انقلاب، میزبانی تبریز از ۵ شهید گمنام را سبب افزایش خیر و برکت دانست و نابودی تمام متجاوزگران و غاصبان امنیت و آزادی مردم دنیا به ویژه مردم فلسطین را از درگاه خداوند متعال آرزو کرد.

در ادامه این مراسم پیکر شهید گمنام به دستان دانش آموزان دختر مدارس ناحیه ۵ تشییع شد.

دانش آموز خبرنگار: سیده رومینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار