اظهارات سرمربیان پرسپولیس و استقلال پس از دربی ۱۰۲:

گل‌محمدی: امروز دو امتیاز از ما گرفتند؛ تصمیمات VAR خیلی عجیب بود

نکونام: اگر امروز VAR نبود، دوباره رقیب سه امتیاز می‌گرفت و می‌گفتند بازهم بردیم

تهران (پانا)‌ - سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و استقلال پس از پایان دربی امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
گل‌محمدی: امروز دو امتیاز از ما گرفتند؛ تصمیمات VAR خیلی عجیب بود

‌یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک - یک پرسپولیس مقابل استقلال در دربی ۱۰۲ در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بازی جاندار و خوبی بود. در نیمه اول توانستیم خیلی جریان بازی را کنترل کنیم و گردش توپ خیلی خوبی داشتیم. یکی دو موقعیت خوب داشتیم و خوب بازی را مدیریت کنیم و به دروازه حریف برسیم و از ضربات ایستگاهی‌مان خوب استفاده کنیم، اما به گل نرسیدیم.

وی افزود: در نیمه دوم یک مقدار استقلال با پرس شدیدتری بازی کرد و شاید آن‌طور که انتظار داشتم بچه‌ها پاس بیشتری در زمین حریف بدهند، این اتفاق خیلی کم افتاد. بعد از آن توانستیم به گل برسیم و در جریان بازی هم موقعیت خاصی به حریف ندادیم و در فاز دفاعی خیلی خوب عمل کردیم.

گل‌محمدی عنوان کرد: استقلال می‌خواست از روی توپ‌های بلند و اوت دستی فشار وارد کند، ولی بچه‌های ما تاکتیک حریف را خوب کنترل کردند و در صحنه‌ای که به نظر من هیچ اتفاقی نیفتاد و بازیکن حریف خودش را روی پای بازیکن ما انداخت و زانویش را گرفت، در حالی که اصلاً زانویش درگیر این صحنه نبود. صحنه جلوی چشم بنیادی‌فر اتفاق افتاد و خیلی تصمیم خوبی گرفت. اگر در آن جو ۱۰ درصد فکر می‌کرد که پنالتی است، قطعاً می‌گرفت، این صحنه اصلا لازم نبود به VAR برود.

نمی‌دانم داوران عراقی مستقر در اتاق VAR را از کجا آورده‌اند و‌ چرا ‌صحنه‌ها را خیلی زود به VAR می‌بردند/ اگر قرار باشد این‌طور VAR بیاید همان بهتر که نیاید

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: نمی‌دانم داوران عراقی مستقر در اتاق VAR را از کجا آورده‌اند و اینکه چرا این صحنه‌ها را خیلی زود به VAR می‌بردند. در دقیقه ۶۰ بازیکن استقلال باید اخراج مستقیم می‌شد و خیلی عجیب بود که این اتفاق نیفتاد. تصمیمات VAR خیلی عجیب بود. بنیادی‌فر آن صحنه را خودش دیده بود، ولی تصمیمش را زیر سؤال برد. به نظر من روز خوبی برای داوران ما نبود. اگر قرار باشد این‌طور VAR بیاید همان بهتر که نیاید و زیاد هم تلاش نکنیم تا هزینه‌های باشگاه‌ها را بالا ببریم. خودتان را به دردسر نیندازید و همان که VAR نباشد بازی قشنگ‌تر می‌شود. اینگونه خیلی نوبر بود که با وجود VAR تصمیمات اشتباه گرفته می‌شد.

گل‌محمدی گفت: امروز ۲ امتیاز از ما گرفتند و یک امتیاز به حریف دادند، این کل اتفاقات بازی امروز بود.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه این همه تصمیمات علیه پرسپولیس گرفته می‌شود چیست؟ گفت: دلیلش این است که ما احترام می‌گذاریم و حجب و حیا داریم و رعایت می‌کنیم. وقتی چنین احساسی به آن‌ها دست می‌دهد می‌گویند هر بلایی که سرشان بیاوریم این‌ها حرف نمی‌زنند. خودمان هم مقصر هستیم و باید از حق خودمان بیشتر دفاع کنیم و یک مقدار باید شلوغ‌بازی دربیاوریم. متأسفانه این کار‌ها در فوتبال ایران جواب می‌دهد.

گل‌محمدی تصریح کرد: قبل از بازی می‌آیند درباره داوری‌های دربی‌های گذشته صحبت می‌کنند. این اتفاق فشار زیادی روی داور می‌آورد و دوستان کمیته انضباطی هم رفاقت‌هایی دارند. نمی‌دانم داستان چیست که این دوگانگی در برخورد و دادن رأی را ایجاد می‌کند و ما این شرایط را حس می‌کنیم. چون مدیرعامل آن‌ها (علی خطیر) با رئیس فدراسیون (تاج) رفاقت دیرینه و صمیمی دارد نباید حق تیم دیگری ضایع شود. از باشگاه انتظار دارم که از حق تیم و هواداران دفاع کند و یک جایی باید داد و هوار بزند، نمی‌گویم بی‌احترامی شود، ولی باید از حق باشگاه بیشتر دفاع شود. تا الان حجب و حیا به خرج دادیم، ولی از این به بعد باید یک مقدار جریح‌تر باشیم، من دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم، ولی متأسفانه جواب می‌دهد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که دلیل عدم نتیجه‌گیری سرخپوشان، بن‌بست تاکتیکی است یا مشکل روحی و روانی بازیکنان گفت: دلایلی که برای من وجود دارد، روشن است، ولی اینجا جایش نیست که بخواهم درباره آن صحبت کنم. صحبت‌های زیادی قبلاً شده، یک بحث دیگر این است که فشردگی زیادی در بازی‌هایمان در آسیا و لیگ داشتیم و با توجه به مصدومیت‌ها و بیماری‌های مختلفی که داشتیم یک مقدار جان تیم ما گرفته شد.

برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای تیم ما در نظر گرفتند که به تیم ما ضربه می‌زند

گل‌محمدی یادآور شد: انتظارم از بازیکنان بیشتر از اینهاست، ولی یکسری مشکلاتی، هم داخل و هم خارج تیم وجود داشت. انرژی که باید داشته باشیم و آن زوری که باعث شود مثل پارسال باشیم، کم شده است. بعد از النصر و الدحیل خوب بازی کردیم و مقابل هوادار هم در نیمه اول خوب بودیم، ولی انرژی تیم در فشردگی مسابقات گرفته شد. ۴ بازی تا نیم‌فصل داریم و مسابقات را مجدداً فشرده‌تر و بدون هماهنگی با ما فاصله بین تیم‌ها را کم کردند. برنامه‌ریزی فشرده‌ای را برای تیم ما در نظر گرفتند که به تیم ما ضربه می‌زند.

وی در پاسخ به این سؤال که تعویض ترابی و رفیعی به دلیل پرس زیاد استقلال بود، گفت: با توجه به تعویض‌ها سعی کردیم سیستم بازی‌مان را تغییر دهیم و به تعداد مهاجمان تیم هم اضافه کردیم تا زور بیشتری در حمله داشته باشیم. فکر می‌کنم تعویض‌های خوبی هم بود و به گل هم رسیدیم و پرتعدادتر در حمله بازی کردیم.

گل‌محمدی درباره صحنه‌ای که امید حامدی‌فر روی شهاب زاهدی خطا کرد، گفت: در آن صحنه حداقل تصمیمی که داور باید می‌گرفت یک کارت زرد بود و بازیکن حریف باید با دریافت کارت زرد دوم اخراج می‌شد. باید برای داوران عراقی حاضر در اتاق VAR دفعه بعد عینک نزدیک‌بین یا دوربین بیاورند. نمی‌دانم چرا این اتفاقات افتاد و واقعاً عجیب بود.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این موضوع که بعد از برگزاری دربی ۱۰۲ با VAR هم او و هم سرمربی استقلال نسبت به تصمیمات VAR اعتراض داشتید، گفت: به نظر من آن‌ها دست پیش می‌گیرند که پس نیفتند. آن‌ها باید از تصمیماتی که VAR و بنیادی‌فر برای‌شان گرفتند باید خوشحال باشند و شکی در آن نیست. صحنه‌ها واضح است و نظرات کارشناسان را همه دیدیم که حرف‌های ما را تأیید می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا یحیی گل‌محمدی در این فصل هم با همان انرژی فصل گذشته کار می‌کند؟ اظهار داشت: موقعی که برای پرسپولیس کار و مربیگری می‌کنید یک لحظه به فکر آدم خطور نمی‌کند که کم بگذارید و احساس خستگی کنید. من هم برای خودم و هم برای همکارانم زمان کاری‌مان را زیاد کردم و امسال بیشتر از سال گذشته وقت می‌گذاریم. مشکلات امسال‌مان خیلی بیشتر از سال گذشته است و دلایل آن را زیاد باز نمی‌کنم. یک وظیفه داریم که تا آخرین نفس برای پرسپولیس کار کنیم و جان بدهیم و این وظیفه همه ما است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه دلیل اینکه پس از به ثمر رساندن گل عقب کشیدند، چه بود؟ گفت: طبیعی است و اگر این اتفاق برای ما می‌افتاد و گل می‌خوردیم قطعاً برای جبران تلاش می‌کردیم. حریف از توپ‌های بلند استفاده می‌کرد و بازی را به زمین ما می‌آورد و ناخودآگاه این اتفاق می‌افتاد تا تیم ما عقب‌تر بازی کند. با نوع بازی که حریف کرد اصلاً اتفاقی برای ما نیفتاد و صحنه خطرناکی روی دروازه ما رخ نداد و خیلی خوب کنترل کردیم، فقط تصمیمات داور بود که همه آن‌ها به ضرر ما بود. وقتی داور تصمیمی می‌گیرد ما دوست داریم نسبت به آن تصمیم احترام بگذاریم. نیمکت به نیمکت شرایط فرق می‌کند و ما سعی می‌کنیم تمرکزمان روی مسائل فنی تیم‌مان باشد.

گل‌محمدی در خصوص اینکه اگر تیمش ۴ بازی آینده تا نیم فصل را ببرد نسبت به نیم‌فصل سال گذشته یک امتیاز بیشتر گرفته، اما در بین اهالی فوتبال این‌طور به نظر می‌آید که پرسپولیس ضعیف عمل کرده است، خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی می‌گویم، خودم هنوز رضایت کامل ندارم. در بحث نتیجه‌گیری در صورتی که بتوانیم ۴ بازی بعدی‌مان را ببریم نسبت به فصل پیش یک امتیاز بیشتر گرفتیم، اما خودم از خودم واقعاً راضی نیستم. از اتفاقات و نتایجی که گرفته شد رضایت ندارم. این ۴ بازی برای ما خیلی حساس است و باید تمام انرژی‌مان را جمع کنیم تا برنده شویم. در نیم فصل می‌توانیم یک ریکاوری خوب داشته باشیم و خودمان را هم تقویت کنیم.

جواد نکونام هم پس از این دیدار گفت: در نیمه اول بازی را از دست دادیم، به خاطر یک سری جای‌گیری اشتباه که داشتیم، ولی در خلق موقعیت می‌توانستیم به گل برسیم. نیمه دوم کاملا در اختیار ما بود و آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دهیم و می‌توانستیم بازی را ببریم. روی یک اشتباه و غفلت گل خوردیم و بهترین بازیکن‌مان آرمین سهرابیان یک لحظه تمرکز نداشت. در رختکن هم به او گفتم بهترین بازیکن ما بود؛ اشتباهات برای من مربی است.

او ادامه داد: نیمه دوم تیم ما خوب و قابل احترام بازی کرد و موقعیت‌هایی خلق کرد. قبل از خوردن گل می‌توانستیم به گل برسیم. متاسفانه یک لحظه غفلت کردیم و گل خوردیم. صددرصد خطای اول پنالتی بود و دست بازیکن ما را کشیدند. اگر امروز VAR نبود، دوباره رقیب سه امتیاز می‌گرفت و می‌گفتند بازهم بردیم. با VAR سه صحنه مشکوک را چک کردند که یکی از آن‌ها را پنالتی گرفتند. اگر VAR نبود، دوباره باید هواداران ما ناراحت می‌شدند و آن طرف خوشحال. آقایان مسئول! VAR در همه استادیوم‌ها لازم است؛ نه فقط آزادی. بعد از اینکه گل مساوی را زدیم، تغییر سیستم دادیم و تیم هجومی را داخل زمین قرار داده بودیم. در چند دقیقه آخر بازی بکش بکش و رو به مستقیم بود. در بحث تاکتیکی خیلی قوی‌تر از پرسپولیس بازی کردیم.

نکونامه افزود: از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم، آن‌ها فوق‌العاده بازی کردند. از هواداران که سنگ تمام گذاشتند و جانانه تشویق کردند تشکر می‌کنم.

وی همچنین در‌باره خوشحالی بعد از گل گفت: خوشحالی بعد از گل من طبیعی بود و دروازه‌ای که گل زد این طرف بود منم همان سمت خوشحالی کردم. پرسپولیس هم وقتی گل زد دروازه این سمت بود و به همان سمت خوشحالی کرد. من هرطور که دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم؛ به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم، اما هرطور دوست داشته باشم شادی می‌کنم. درباره صحبت با بلانکو بین دو نیمه باید بگویم که ما کار تاکتیکی داشتیم که بلانکو یک لحظه فراموش کرده و به خاطر جو ورزشگاه به او این موضوع را گوشزد کردم. چون در این جو صدا به صدا نمی‌رسد، نمی‌توانم آرام صحبت کنم. اگر دقت می‌کردیم و حواسمان جمع بود بازی را می‌بردیم.

من به حسینی گفتم که بخوابد، زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود

سرمربی تیم استقلال درباره مصدومیت دروازه بان این تیم گفت: بله، من به حسینی گفتم که بخوابد، زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود، زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم و دیگر نمی‌توانستیم با همان تاکتیک بازی کنیم، باید وقفه ایجاد می‌کردیم که تاکتیک را اجرا کنیم. درباره رضایت داشتن یا نداشتن از محمدی و بلانکو باید بگویم که ما تیمی کار می‌کنیم و نفر مهم نیست. در ۲۰ دقیقه ابتدای بازی شکل تیمی ما مشکل داشت و پرسپولیس بازی را تحت کنترل گرفت. در نیمه دوم شکل کارمان خوب و بهتر شد. برنامه ما روی ۲ مهاجم و ۳ هافبکمان نبود. برنامه ما تیمی بود. باورمان نمی‌شد که گل خوردیم، چون پرسپولیس در نیمه دوم جلو نیامده بود. بازیکنان زحمت کشیدند و بازی را کنترل کردند. در زدن ضربات آخر بی دقت بودیم. چهره من نسبت به شرایط بازی واکنش نشان می‌دهد. باز هم می‌گویم با احترام به کارشناسان داوری و موعود بنیادی فر پنالتی اول باید برای استقلال گرفته می‌شد. گروهی از کارشناسان شیتیل بگیر هستند که کارشناسی دل‌به‌خواهی انجام می‌دهند. طبیعی این بود که خطای اول در نیمه دوم پنالتی بود و عکس العمل نشان دادیم، اما با کارشناسانی که با حب و بغض در مورد تیمم صحبت می‌کنند مشکل داریم و گرنه بازی تمام شده و کسی نمی‌تواند دیگر بحث کند. نظرمان را در کنفرانس می‌گوییم و هرکسی بگوید پنالتی بود یا نبود دیگر تصمیم عوض نمی‌شود.

نیاز به بازیکن بزرگسال و زیر ۲۳ سال داریم تا در نیم فصل دوم بتوانیم با یک تغییر تاکتیک نفرات بیشتری داشته باشیم

وی گفت: تیم من یاد گرفته که بجنگد و خودم هم می‌جنگم. زحمت کشیدیم و به اینجا رسیدیم. نگاه نکنید که صدر جدول هستیم، امروز دفاع وسط نداشتم. پیمان بابایی بعد از مدت‌ها مصدومیت اولین بازی‌اش را انجام داد. تیمم را با هیچ تیم دیگری نمی‌توانید مقایسه کنید. هیچ تیمی به اندازه ما سختی نکشیده است. واقعا باید سرتاپای بازیکنان را طلا گرفت که با همه سختی‌ها ایستادند. در استقلال باید همیشه زحمت بکشیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم. در نیمه اول این بازی بی‌محابا و باز بازی کردن کاری ندارد. تیم ما با برنامه‌ریزی بازی کرد و در این نیمه جای‌گیری ما اشتباه بود. بهترین بازیکنان را داریم، ولی در نیم فصل باید ببینیم می‌توانیم بازیکن بگیریم یا نه. نیاز به بازیکن بزرگسال و زیر ۲۳ سال داریم تا در نیم فصل دوم بتوانیم با یک تغییر تاکتیک نفرات بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نتایج تیم‌های دیگر برای ما هیچ اهمیتی ندارد. من خیلی زرنگ باشم کار‌های تیم خود را انجام دهم. من با بازیکنانم زندگی کردم و هربازی از بهترین نفرات استفاده می‌کنم. دوست دارم تیمم بهترین نتیجه را بگیرد و هرکسی در تمرینات بهتر باشد بازی می‌کند.

برای فوتبال ما به جای سقف قرارداد و سقف بازیکن بهتر است VAR بیاورند تا حق به حق‌دار برسد

نکونام افزود: حضور VAR در بازی تاثیر داشت وگرنه از استقلال امتیاز گرفته می‌شد. پنالتی استقلال را داور برنگرداند و VAR برگرداند که جای خوشحالی دارد. قبل از این صحنه نیز می‌توانستند برای ما پنالتی بگیرند. VAR به بهتر شدن فوتبال کمک می‌کند و نیاز است که برای فوتبال ما نیز اتفاق بیفتد. برای فوتبال ما به جای سقف قرارداد و سقف بازیکن بهتر است VAR بیاورند تا حق به حق‌دار برسد.

سرمربی استقلال در پایان گفت: من قبل از بازی هم گفتم که همه چیز به ضرر استقلال است. در خصوص این بازی هم فقط نمی‌گویم. همه چیز به ضرر استقلال است. همه شما دیدید که ما چقدر روی موضوع سقف قرارداد سختی کشیدیم. دیدید که چطور تیم ما را تحت فشار گذاشتند تا بتوانند از ما امتیاز کم کنند. باشد، امتیاز کم کنید، این هم روی آن! اما واقعیت این است که ما کاری انجام ندادیم. اگر قرار است از ما امتیاز کم شود، باید از تیم‌های دیگر ۵ امتیاز کم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار