فنونی زاده در گفت و گو با پانا:

دربی بی‌کیفیت ۱۰۲ تنها به نفع سپاهانی‌ها بود

گل‌های استقلال و پرسپولیس از روی اشتباهات دو تیم به ثمر رسید/ مساوی حق دو تیم بود

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت دربی  ۱۰۲ تنها به نفع سپاهانی‌ها بود، پرسپولیس در بازی‌های آینده جایی برای باخت یا تساوی ندارد، تا بتواند در کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۳۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دربی بی‌کیفیت ۱۰۲ تنها به نفع سپاهانی‌ها بود

مرتضی فنونی‌زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا، بعد از تساوی دربی ۱۰۲، اظهار کرد: پرسپولیس در نیمه اول، مالکیت ۷۰ به ۳۰ در مقابل استقلال داشت، ولی خطر آنچنانی بر روی دروازه استقلالی‌ها نداشت.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: گل‌های استقلال و پرسپولیس از روی اشتباهات دو تیم به ثمر رسید، با اشتباه مدافع به استقلال پنالتی دادیم. اگر در اروپا نگاه کنید، توپ وقتی وارد محوطه ۱۸ قدم می‌شود، تمام مدافعین دست‌های خود را بالا می‌برند به هوای اینکه ما کاری نداریم.

فنونی‌زاده تأکید کرد: نقطه مبهم در ترکیب پرسپولیس مقابل استقلال، عدم حضور عمری و عالیشاه از اول بازی بود، عمری زیرکی خوبی در حرکت دارد و می‌تواند، وقتی بازی در میانه میدان متمرکز است و جنگ میانی میدان را شاهد هستیم، می‌تواند فضا را برای ایجاد ضربه ایستگاهی به نفع پرسپولیس فراهم کند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس بیان کرد: نیمه اول حتی یک توپ درست هم سمت دروازه دو تیم نیامد که مهاجمین یا سایر بازیکنان بخواهند با شوت دروازه حریف را تهدید کنند، بنده چون تجربه بازی در دربی را دارم همیشه به هواداران توصیه می‌کنم، دعا کنید در نیمه اول یک گل رد و بدل شود، تا شاهد بازی خوبی باشیم، اگر نیمه اول گلی بزنیم، باید تا آخر از آن دفاع کنیم و اگر گلی دریافت کنیم باید تا پایان بازی سراسر حمله باشیم.

فنونی زاده با اشاره به اینکه زمانی که پرسپولیس گل را به ثمر رساند فضای بازی تغییر کرد، تصریح کرد: دو تیم استقلال و پرسپولیس با حالت تدافعی در دربی ۱۰۲ وارد میدان شدند، تا بازنده این دیدار نباشند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تأکید براینکه اتفاقات فوتبال باعث شد، این دو گل هم رد و بدل شود، اضافه کرد: بازی نه چندان جالبی را مخصوصاً در نیمه اول شاهد بودیم، در مجموع بازی بی‌کیفیتی را شاهد بودیم.

فنونی‌زاده اظهار داشت: دربی ۱۰۲ تنها به نفع سپاهانی‌ها بود، پرسپولیس در بازی‌های آینده جایی برای باخت یا تساوی ندارد، تا بتواند در کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در تشریح ضعف‌های فنی پرسپولیس در دربی ۱۰۲، بیان کرد: پرسپولیس در بازی‌سازی و گل زنی ضعف جدی دارد، در مجموع استقلال و پرسپولیس در بازی‌سازی ضعف دارند. بازی مخصوصاً از سوی استقلالی‌ها بسته بود.

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه استقلال، مثل پرسپولیس نیمه دوم مالکیت بازی را در اختیار گرفت، تصریح کرد: در مجموع بازی دو تیم در دربی ۱۰۲ بازی به هر جهت بود. گل‌ها هم بر روی یکی دو اتفاق فوتبالی رقم خورد. گل پرسپولیس توسط عالیشاه نسبت به گل استقلال که به شکل پنالتی زده شد، تاکتیکی‌تر بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تأکید براینکه دوست داشتیم شوت چند دقیقه بعد از گل پرسپولیس، توسط عالیشاه به گل تبدیل می‌شد، اضافه کرد: تعویض‌های گل محمدی برای حفظ گل، تا قبل از اینکه پنالتی برای استقلال گرفته شود درست و منطقی بود، در مجموع تساوی نتیجه عادلانه و حق دو تیم بود.

فنونی زاده با اشاره به استفاده از VAR, اظهار داشت: تجربه خوبی برای فوتبال ایران بود، ولی اعتراض‌های بازیکنان به داور به این خاطر بود که برای اولین بار از این سیستم رادیویی در فوتبال کشور استفاده شده بود. داور دو مرتبه برای استقلال و یک پرسپولیس صحنه را مورد ارزیابی قرار داد و یکی از این دو مرتبه را برای استقلال پنالتی اعلام کرد.

فنونی زاده با بیان اینکه انتظار داریم که در بازی‌های آینده دیگه برتر هم شاهد استفاده از VAR باشیم، گفت: البته بدون حق کشی.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نسبت به صحنه خطای حامدی فر بازیکن استقلال به روی شهاب زاهدی، تأکید کرد: باید توسط بنیادی‌فر از زمین بازی اخراج می‌شد، زیرا خطاهای این بازیکن روی زاهدی کارت زرد داشت و چون یک کارت هم گرفته بود باید با کارت قرمز زمین بازی را ترک می‌کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار