متفکرآزاد در گفت‌وگو با پانا:

افزایش سن بازنشستگی، یک تبصره اختیاری است

رای‌گیری این تبصره هیچ شائبه‌ای نداشت/ جبران ناترازی صندوق‌ها از این طریق منطقی نیست

تهران (پانا) - دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت تبصره افزایش سن بازنشستگی، یک تبصره اختیاری است و جای نگرانی ندارد. اگر بند اختیاری نبود، احتمال داشت در شورای نگهبان اشکال شرعی پیدا کند.

کد مطلب: ۱۴۳۲۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سن بازنشستگی، یک تبصره اختیاری است

فاطمه بیک‌پور - روح الله متفکر آزاد در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص افزایش سن بازنشستگی و انتقاد برخی از نمایندگان از نحوه مطرح شدن این بند در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: «رای گیری این بند، هیچ شائبه‌ای نداشت. رای‌گیری شفاف بود و مخالف و موافق صحبت کردند و در نهایت رای گیری شد. احتمالا برخی از نمایندگان متوجه اهمیت این تبصره نبودند یا نمی‌دانستند که مخالفت اجتماعی دارد؛ در هر صورت نباید به نحوه رای گیری ایراد بگیرند.»

نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس افزود: «رای گیری مثل همیشه شفاف و منطقی بود. من رای مخالف دادم و پای حرف خود هستم. معتقد هستم که جبران ناترازی صندوق‌ها از این طریق منطقی نیست. ما باید به سمت بازدهی صندوق‌ها برویم و سومدیریت را رفع کنیم.»

وی گفت: «تبصره افزایش سن بازنشستگی، یک تبصره اختیاری است و جای نگرانی ندارد. اگر بند اختیاری نبود، در شورای نگهبان اشکال شرعی پیدا می‌کرد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس اشتباه رای نداده‌اند برخی ابتدا موافق رای دادند اما اکنون که مخالفت اجتماعی دیده‌اند، اعلام می‌کنند که اشتباه رای داده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار