در صورت رد مصوبه افزایش سن بازنشستگی توسط شورای نگهبان؛

احتمال لغو مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی قوت گرفت

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح تبعات مصوبه افزایش سن بازنشستگی گفت اگر شورای نگهبان این مصوبه را برگشت بزند، مصوبه افزایش سن بازنشستگی لغو می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
احتمال لغو مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی قوت گرفت

بابک حاجی‌حیدری-حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص تبعات اجتماعی افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: «افزایش سن بازنشستگی می‌تواند دو آسیب وارد کند. یک به افرادی که در جامعه در انتظار اشتغال و فرصت‌های شغلی هستند تا با خروج عده‌ای از سیستم کار و اشتغال اداری‌ در بخش‌های مختلف، برای به‌کارگیری آنها ظرفیت به‌وجود آید و در واقع نوسازی نیروی انسانی اتفاق بیفتد.»

وی افزود: «با بازنشستگی کارکنان و تزریق نیروی جوان‌تر و تازه نفس، نشاط و امید دیگری ایجاد می‌شود و دستگاه‌ها نوسازی می‌شوند. بنابراین اگر این انگیزه از بین برود، اعتماد و امید به آینده در میان جوانان نیز از بین می‌رود.»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «دومین تبعاتی که افزایش سن بازنشستگی دارد به بخش شاغلان فعلی مربوط است. افراد شاغل که بیشتر عمر کاری آنها گذشته است، وقتی ببینند سن بازنشستگی افزایش پیدا کرده است، این افزایش برای آنها خوشایند نیست و موجب نارضایتی آنان می‌شود. البته در این میان ممکن است طیف خاصی هم از کارکنان استقبال کنند که هم‌اکنون در حال انجام است و بازنشستگی بسیاری از کارمندان به صورت داوطلبانه تمدید می‌شود اما اگر تبدیل به قانون شود درست نیست و مخالفتی هم که با مصوبه مجلس داشتیم بیشتر مربوط به این بخش است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: «در مجموع مجلس علی‌رغم اینکه به این مصوبه رأی داد اما مصوبه اکنون در اختیار شورای نگهبان قرار دارد و اگر شورای نگهبان مصوبه را برگرداند که به احتمال زیاد برگشت می‌خورد، مجلس این مصوبه را لغو می‌کند.»

*نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم روز ( یکشنبه ۲۸ آبان ماه) در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار