معاون حقوقی رئیس‌جمهور در هیات دولت:

متن اقامه دعوای حقوقی از بحرین آماده است

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری مابین ایران و بحرین اظهار کرد متن ما برای اقامه دعوا از قبل آماده است و کار را بلافاصله شروع خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
متن اقامه دعوای حقوقی از بحرین آماده است

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص مصوبه مجلس درباره دعوای حقوقی از بحرین بابت مطالبات ایران، اظهار کرد: تعدادی از لوایح در حال حاضر در دستور کار دولت است که یکی از آن‌ها تصویب شد. متن ما برای اقامه دعوا از قبل آماده است. خوشبختانه مجلس نیز آن را تصویب کرده است و ما کار را بلافاصله شروع خواهیم کرد. متن در مرحله داوری است.

وی با اشاره به قرارداد موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری مابین ایران و بحرین گفت: ما موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری از پیش‌تر با بحرین داریم. مواردی که به سرمایه‌گذاران ما لطمه وارد کند بر طبق موافقت‌نامه‌ای که با بحرین داریم، این موضوع به داوری ارجاع می‌شود و رای صادر می‌شود.

دهقان در ادامه با اشاره به مبالغ این دعاوی بیان کرد: موضوعات میان ایران و بحرین متفاوت است. یکی از دعوا های ما مربوط به بانک‌مرکزی است که یک میلیارد و 700 میلیون دلار طلب داریم. دعوای دیگر ما مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و حدود یک ملیون دلار طلب است.

وی در خصوص پیگیری دادگاه منافقین دادگاه منافقین، گفت: در این دولت پیگیری شد و وزارت اطلاعات پرونده‌های مربوطه را برای قوه قضاییه ارسال کرده است. الحمدالله این مساله در حال رسیدگی است و شهود نیز حاضر هستند. روز گذشته اولین جلسه آن تشکیل شده است و همکاری خوبی میان قوه قضاییه و دولت وجود دارد. اسناد کافی نیز برای این موضوع آماده است. در گذشته تا حدودی در این زمینه غفلت شده بود که خوشبختانه در این دولت این کار با جدیت در حال پیگیری است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری افزود: پس از پایان پرونده و صدور آرا قطعا بخشی از آرا که قابل اجرا در محاکمه کشورهای خارجی است برای شناسایی و اجرا مرکز امور حقوقی بین‌الملل پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار