استاندار تهران:

تمرکز همه‌جانبه دستگاه‌های کشور بر آموزش و پرورش، به عنوان پایه اساسی در نماز، ضروری است

تهران (پانا) - استاندار شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش نقطه عطفی برای تربیت نسل آینده است، بر تمرکز همه جانبه دستگاه‌های کشور بر آموزش و پرورش به عنوان یک پایه اساسی در حوزه نماز تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز همه‌جانبه دستگاه‌های کشور بر آموزش و پرورش، به عنوان پایه اساسی در نماز، ضروری است

چهارمین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» صبح سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، علیرضا فخاری؛ استاندار شهر تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سیداحمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در سالن برق منطقه شهر تهران برگزار شد.

علیرضا فخاری؛ استاندار شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه وجود مشکلات و دغدغه های فراوان در عصر امروز، انسان را بیش از پیش غرق در مادیات و امور دنیوی کرده است، گفت: «امروز ما در محیط زندگی خود شاهد تغییرات زیادی هستیم، به گونه‌آب که انسان، در عصر جدید، با وجود پیشرفت‌های روز افزون صنعتی و تکنولوژی، بیشتر از هر زمان دیگری در معرض ناامنی و خطر قرار دارد، چرا که تغییر در نوع زندگی و به عبارتی گسترش زندگی صنعتی و ماشینی اگرچه توانسته است از لحاظ فیزیکی و جسمی اندکی انسان را به راحتی و آسایش برساند و زحمت و مشقت جسمی او را کم کند، ولی به موازات این امر، روح و روان او را آزار می‌دهد.»

وی با بیان اینکه حفظ شعائر دینی، عامل مهم پایداری انقلاب در طول چهار دهه عمر بابرکت انقلاب اسلامی بوده است، افزود: «دشمن بعد از تحمیل جنگ هشت ساله، با تمام وجود و امکاناتش وارد جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی شد، اما ملت ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری با وحدت و اتحاد در مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ چرا که رمز موفقیت حکومت های الهی، صبر و پایداری در مقابل زیاده خواهی های دشمنان اسلام و قرآن است. اگر ما بتوانیم این شعائر را در حوزه نماز نیز حفظ کنیم، قطعه کار بزرگی را انجام دادیم.»

فخاری ضمن اشاره بر اهمیت نماز افزود: «موضوع نماز جای تفسیر ندارد؛ چرا که نماز ترویج فرهنگ دینی و پایه و اساس دین است، از این رو باید درصدد رفع کسری‌ها براییم و برای استواری کامل اساسی‌ترین عمود دین تلاش کنیم. با توجه بر اینکه امروز توسعه کشور مرهون تلاش‌های علما و سجاده‌نشین‌هاست، از این‌رو باید بر روی آموزش و پرورش به عنوان یک پایه اساسی در حوزه نماز تمرکز کنیم؛ چراکه پایه و اساس افراد در مقاطع تحصیلی دانش‌آموزی شکل می‌گیرد و اگر در حوزه نماز آموزش و پرورش مشکلاتی وجود دارد، باید این مشکلات را حل کنیم. آموزش و پرورش نقطه عطفی برای تربیت نسل آینده است.»

این مقام مسئول با بیان اینکه این محیط سرشار از نماد‌هاست، افزود: «تحولات دیجیتالی در جامعه ما اثر دارد و نسبت به سایر مؤلفه‌ها قابل رویت است و باید برای آن و تأمین نیاز نسل جدید برنامه داشته باشیم. در آثار وضعی رشد و پیشرفت دنیا امروز شاهد انقلاب صنعتی چهارم هستیم؛ باید در این زمینه برای همسو سازی برنامه‌های خود با سایر نهادها تلاش کنیم. امروز جرم‌خیزی و بزهکاری‌های قابل دسترس نشان از این دارد که دیگران راجع به تولید جرم از منظر و نگاه اعتقادی ما به شدت فعالیت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «نقاط اتصال رابطه اجتماعی را به سرمایه اجتماعی نزدیک می‌کند و هادیان دینی در این زمینه نقش موثری را ایفا می‌کنند. اگر دین را به عنوان پیش‌قراول تکامل انسانی از منشور هدایت خود برداریم، در دنیای مادی گیر کرده‌ایم. هادیان دینی که در حوزه شعائر دینی همچون نماز تلاش می‌کنند، نقاط قابل اتکای جامعه هستند. در این مسیر اگر ظرفیت‌های موجود را با برنامه‌ریزی درست متمرکز کنیم، آثار آن را به خوبی مشاهده خواهیم کرد.»

استاندار تهران در پایان ضمن قدردانی از مشوقان توسعه نماز تصریح کرد: «در مورد تحولاتی که در این دهه در‌خصوص نماز با آن مواجه هستیم، اگر مجهز به علم و توان کافی نشده و خود را برای این شرایط آماده نکنیم، جبران این قضیه بسیار دشوار است. باید تلاش کنیم که همواره درک و عمل و فهم ما از طریق نماز محقق شود.»

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار