سلوک گمنامی در مدارس خسروشاه

خسروشاه (پانا) - مدارس خسروشاه امروز میزبان شهدای گمنام فاطمی بودند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سلوک گمنامی در مدارس خسروشاه

هوا سرد است و بارش باران و رحمت الهی شروع به باریدن گرفته اما جمعیت دانش‌آموزی لحظه به لحظه بیشتر می‌شود، بعضی‌ها نیز از چندین ساعت قبل در این مکان (دبیرستان شهید‌محلاتی که به نام شهید‌محلاتی مزین است)، حاضر شده‌اند تا از پیکر مطهر شهید گمنامی که قرار است در استان تدفین شوند، استقبال کنند.

آمبولانس حامل پیکر شهید گمنام که از راه می‌رسد، دانش‌آموزان صلوات‌گویان به سمت آن می‌روند و پیکر شهید را همچون دری گران‌بها در بر می‌گیرند و بر روی دستان خود به سمت نمازخانه دبیرستان شهید‌محلاتی حرکت می‌کنند.

امام جمعه خسروشاه که یکی از استقبال کنندگان بود در آیین که همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و وداع با پیکر شهید گمنام، اظهار داشت: این شهید گمنام به‌عنوان یکی از عاشقان فاطمه سلام‌الله‌علیها این‌گونه استقبال می‌شود اما مراسم تشییع و تدفین حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها غریبانه بود.

حجت‌الاسلام باقرنژاد با تأکید بر لزوم بزرگداشت ایام فاطمیه، ادامه داد: اینکه در همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه فرا رسیدن شهادت بی‌بی در کنار پیکر پاره‌پاره یک رزمنده راه خدا و شهید گمنام قرار گرفته‌ایم یک رزق معنوی است.

امام جمعه خسروشاه با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال فراموشی یاد شهدا در جامعه ما است، گفت: ما باید از زینب کبری سلام‌الله‌علیها درس بگیریم که چگونه یاد شهدای کربلا را زنده نگه داشت؛ امروز وظیفه ما تجلیل از شهدا است.

وی با بیان اینکه قدر شهیدان به‌ویژه شهدای مدافع حرم را بدانیم، تأکید کرد: داعشی‌ها و تکفیری‌ها با پرچم و نام اسلام نه تنها امنیت ما را می‌خواستند بگیرند، بلکه به‌دنبال بدنام کردن اسلام بودند، که کار بزرگ سپهبد شهید سلیمانی از بین بردن این غده سرطانی بود.

حجت‌الاسلام باقرنژاد با اشاره به اینکه باید قدردان شهدا باشیم، تصریح کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند از خدا آرزوی شهادت می کند چراکه شهدا عند ربهم‌ یرزقون هستند.

وی به جایگاه والای شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام نزد خدا مقرب هستند و حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام به محضر خدا رفته اند.

امام جمعه خسروشاه بر تداوم راه شهدا و پیروی از سبک و سیره آنان تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مصون ماندن جامعه از آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان شد.

وی تأکید کرد: امروز ما باید بیدار و رهرو شهیدان و عامل به وصیت آنها باشیم و تجلیل راستین از شهیدان این است که ما گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب باشیم.

پس از پایان سخنرانی، مداح با نوحه و مرثیه‌سرایی حال و هوای مراسم را معنوی‌تر کرد.

پایان‌بخش مراسم، وداع با شهید گمنام بود. ابتدا دانش‌آموزان و دختران جلو آمدند و با پیکر گمنام این شهید خوشنام با اشک‌های نشسته بر گونه‌هایشان وداع کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار