چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه اول و دوم و نهمین دوره مسابقات فرهنگیان سراسر کشور در آموزش و پرورش منطقه ۸ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه اول و دوم و نهمین دوره مسابقات فرهنگیان سراسر کشور با حضور طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸، علی حسن‌بیگی معاون آموزش متوسطه، کارشناس مسئولان دوره اول و دوم و قاریان و مداحان کشوری در مسجد جامع نارمک به میزبانی دبیرستان ملا‌صدرا شاهد برگزار شد.

طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه ۸ ضمن ابراز خرسندی در جمع دانش‌آموزان اظهار داشت: در روزگار کنونی، بشر چنان گرفتار تمدن مادی و ظواهر گوناگون آن شده که از خودیابی و خویشتن‌شناسی دور مانده است. علی رغم پیشرفت حیرت‌آوری که انسان به مدد فن‌آوری کسب کرده و تحقیقات نشان می‌دهد که نه تنها هنوز به آرامش روانی که از عناصر پایه سلامتی از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت و اساس یک زندگی سعادتمندانه است، دست نیافته، بلکه به موازات پیشرفت های علمی و مادی تمدن مدرن بر مشکلات و ناراحتی‌های روانی انسان افزوده شده است.

وی افزود: تمسک به قرآن و دین‌باوری به زندگی انسان‌ها معنا می‌‌دهد و این موجب آرامش‌بخشی بسیاری از حوادث و رویدادها در جهان هستی است که از این طریق به انسان آرامش روانی دست می‌دهد. آرامش مؤمن نشانه أنسجام عناصر روانی اوست و این آرامش در سایه قرآن به دست می‌آید.

‌صاحب الزمانی قرآن را کتاب برنامه زندگی و هدایت بشر در هر دوره‌ای عنوان کرد و گفت: با قرآن بودن باعث می‌شود تا ما خود را در محضر ذات مقدس خداوند بیابیم‌ و این امر باعث حاکمیت فطرت و در نتیجه آرامش روان می‌شود لذا جهت برخورداری از آثار معنوی قرآن، بهره‌گیری از این کلام الهی به عنوان یک روش تسکین دهنده مفید و قابل دسترسی برای کاهش بحران‌های معرفتی، احساسی، اخلاقی و روانی موثر است.

این مسابقات در سه بخش آوایی، پژوهشی، مجازی که رشته‌های آوایی شامل اذان، مداحی، حفظ، قرائت، همخوانی و مدیحه سرایی و رشته‌های پژوهشی شامل احکام، انشاء نماز، تفسیر نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدویت و همچنین رشته‌های مجازی شامل حفظ موضوعی، امام شناسی، درسهای قرآنی و نغمه‌های آسمانی است.

در پایان صاحب الزمانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی از قاریان و مداحان برتر منطقه‌ای، استانی و کشوری و همچنین قاریان دانش‌آموز با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار