در آیین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش عنوان شد:

پژوهش، خلاقیت و آموزش‌ سه عنصر موفقیت و شتاب‌گیری در عصر جهش اطلاعات‌/ فیلم

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر نقش سازنده آموزش و پرورش در نظام مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت پژوهش سالم، محصول شامه باطنی سالم است و اگر امروز آگاه‌تر از دیروز نباشیم انسان خردمندی نیستیم؛ پس پژوهش، خلاقیت و آموزش سه عنصر موفقیت و شتاب‌گیری در عصر جهش اطلاعات است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش، خلاقیت و آموزش‌ سه عنصر موفقیت و شتاب‌گیری در عصر جهش اطلاعات‌/ فیلم

سیدجمال وزیری، در آیین گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان و معلمان آموزش و پرورش با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونان و روسای ادارات شهرستانی و مناطق آموزش و پرورش، جمعی از دانش‌آموزان و والدین، در سالن ورزشی دبیرستان دوره دوم محمد رسول‌الله(ص) سمنان، در گفت و گو با پانا خاطرنشان کرد: پژوهش، مجاهده مستمر علمی است و راه ارتباط بهتر با جهان و خلقت را هموار می‌کند و ما نیز موجوداتی خاکی نیستیم که به بهشت می‌رویم؛ بلکه موجوداتی بهشتی هستیم که از خاک سر برمی‌آوریم.

وی، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سه‌هزار شهید استان و خیرمقدم به تمامی مدعوین و مهمانان شرکت‌کننده در این آیین، اظهار داشت: در راستای شعار هفته پژوهش مبنی بر پژوهش و فناوری، پیشران تولید و مهار تورم، امیدواریم که با کمک بال علم و تقوا بتوانیم در تحقق آمال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تعلیم و تربیت موفق باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه با اشاره به ۱۳ مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار فرهنگیان بر نقش سازنده و موثر آموزش و پرورش در نظام مدیریتی کشور، تاکید کرد و افزود: عبور از گردنه‌های دشوار بدون حضور آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست که این نشانگر نقش کلیدی و زیرساختی آموزش و پرورش است.

دانش، مادامی که با پژوهش پیوند نخورده باشد، جسمی بی‌روح و جامد است

وزیری با بیان این‌که باید جهت خدمات‌رسانی به مردم، کارهای پژوهشی دقیق‌تری انجام شود، گفت: پژوهش کاوش در بیکران دانش بشری است، فرصت‌ جستن و تحقیق در ذات انسان نهفته شده و برای ایجاد تحول در عرصه تحقیق نیاز است تا به پژوهش و خلاقیت بپردازیم که به منزله دو بال تعلیم و تربیت در نظام تعلیم و تربیت است.

وی یادآور شد: به ناچار دانش‌آموزان را به انضباط در تحقیق و تفکر عادت دهیم؛ چراکه سازنده‌ گرایان در نظام تعلیم و تربیت معتقدند برای محقق‌شدن یادگیری، بایست دانش‌آموزان را درگیر کنیم و دانش مادامی که با پژوهش پیوند نخورده باشد جسمی بی‌روح و جامد است و یادگیری محصول ایجاد شبکه در مغز است و برای ایجاد این شبکه، باید ذهن دانش‌آموزان را درگیر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان سخنانش تصریح کرد: اولین رویداد پژوهشی استان با دستان پر خیر و برکت شما فرهنگیان، دانش‌آموزان و جامعه نخبگانی استان آغاز شد و امید که برقراری این رویداد، سرآغازی باشد تا در سال‌های آتی این نمایشگاه را در عرصه ملی و استانی برگزار کنیم و زمینه را برای تربیت دینی، علمی و بصری دانش‌آموزان فراهم سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار