افزایش خدمات پزشکی قانونی تا پایان آبان ماه

بجنورد (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به انجام چهار فرآیند اصلی در پزشکی قانونی گفت تا پایان آبان ماه در بخش معاینات شاهد شش درصد افزایش تعداد افراد معاینه شده هستیم به طوریکه در این مدت هفده هزار و 787 نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش خدمات پزشکی قانونی تا پایان آبان ماه

محمد رضا نورس اظهار کرد: 474 متوفی در سالن تشریح پزشکی قانونی معاینه و تعیین علت فوت شده اند. در بخش کمیسیون‌های پزشکی قانونی نیز 126 کمیسیون برگزار و همچنین چهار هزار و 442 مورد آزمایش در آزمایشگاه پزشکی قانونی انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از تعداد چهار هزار و 442 آزمایش انجام شده تا پایان آبان، تعداد سه هزار 391 مورد در بخش سم شناسی قانونی، 924 مورد سرولوژی قانونی و 127 مورد پاتولوژی قانونی بوده و همچنین از 126 کمیسیون برگزار شده 65 پرونده در خصوص بررسی قصور احتمالی کادر درمان بود و 28 پرونده روانپزشکی قانونی و 8 مورد بررسی تعیین علت فوت و 25 مورد کمیسیون مربوط به دنبال اعتراض به گواهی صادره بخش معاینات انجام شده است.

نورس در خاتمه افزود: کلیه خدمات پزشکی قانونی با درخواست مراجع قضایی است و حدود یک سوم پرونده های قضایی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود و این سازمان در عین خدماتی بودن، مجموعه ای کاملا تخصصی در حوزه پزشکی است که به سیستم قضایی خدمات کارشناسی ارائه می دهد.

تا پایان آبان 22 هزار و 829 خدمت در بخش‌های مختلف پزشکی قانونی استان ارائه شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد افزایش نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار