رئیس اداره آموزش دوره اول و متوسطه دوم نظری:

جشنواره نوجوان خوارزمی، اهداف هویت‌شناسی، هدف‌شناسی و هدایت تحصیلی را دنبال می‌کند

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش دوره اول و متوسطه دوم نظری گفت جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره متوسطه اول یکی از راهبردها و برنامه‌های مهم و اساسی است که شامل ۳ هدف هویت‌شناسی، هدف‌شناسی و هدایت تحصیلی منجر به انتخاب مسیر درست آینده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۳۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی، اهداف هویت‌شناسی، هدف‌شناسی و هدایت تحصیلی را دنبال می‌کند

علی اکبر فنودی، رئیس اداره آموزش دوره اول و متوسطه دوم نظری در حاشیه‌ مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در دبیرستان فرزانگان چهار ناحیه یک مشهد عنوان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره متوسطه اول یکی از راهبردها و برنامه‌های بسیار مهم و اساسی است که بر اساس برنامه درس ملی و مبتنی بر اهداف دوره اول متوسطه طراحی شده است.

رئیس اداره آموزش دوره اول و متوسطه دوم نظری ادامه داد: در جشنواره نوجوان خوارزمیِ متوسطه اول ۳ هدف مهم را دنبال می‌کنیم، اولین هدف هویت شناسی است و شامل خود فرد، مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و... می‌شود.

فنودی در ادامه افزود: دومین هدف استعدادشناسی است و جشنواره نوجوان خوارزمی، جشنواره‌ای است که بستر آن بر اساس دانایی و توانایی رقم خورده است. استعداد، شکوفا نمی‌شود مگر اینکه به دست مدیران، دبیران، داوران و ناظران شکوفا شود و ما باید در دوره متوسطه اول در کنار تعلیم و آموزش درسی، تلاش کنیم تا دانش آموزان یک مهارت را نیز بیاموزند.

وی اظهار کرد: سومین هدف جشنواره نوجوان خوارزمی هدایت تحصیلی به انتخاب مسیر درست آینده است، بهترین کسی که می‌تواند استعداد دانش آموز را شناسایی کند دبیران هستند، بنابراین با دانش آموزان ارتباط مستقیم دارند و یکی از رویکردها و اصول جشنواره نوجوان خوارزمی رویکرد موقعیت محوری است که ما موقعیت های یادگیری را در بستر جشنواره نوجوان خوارزمی ایجاد می کنیم.

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی ۱۳ محور دارد که یکی از جدیدترین محورهای آن در بحث برنامه نویسی، کدنویسی و هوش مصنوعی است و انشاالله اولین کاری که در استان انجام خواهیم داد، برگزاری دوره هوش مصنوعی برای دبیران است.

دانش آموز خبرنگار: الناز حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار