دانش آموز پژوهنده البرزی در گفت‌وگو با پانا:

پژوهش در تمام امور زندگی نقش مهمی دارد

کرج (پانا) - دانش آموز مدرسه حضرت معصومه ناحیه چهار کرج درچهارمین دوره جشنواره علمی و پژوهشی‌ پژوهش‌سراهای استان البرز که با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی برگزار شد.گفت پژوهش در تمام امور زندگی نقش مهمی دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش در تمام امور زندگی نقش مهمی دارد

سارینا بانوزاده دانش آموز پایه هشتم مدرسه حضرت معصومه ناحیه چهار کرج، یکی از شرکت کنندگان جشنواره علمی و پژوهشی است که موفق به کسب رتبه برتر در سطح استان شده است. وی در گفت و گو با پانا بیان کرد: «جشنواره های علمی پژوهشی موجب گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش و همچنین باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان می شوند.»

وی ادامه داد: «حدود ۳سال پیش که عضو کتابخانه آیت الله طالقانی حصارک کرج شدم ساختمان پژوهش سرای ملاصدرا در نزدیکی کتابخانه قرار داشت. قبل از رفتن به کتابخانه به آنجا رفتم که مسئول پژوهش سرا توضیحاتی در مورد کلاس ها و فعالیت های پژوهش سرا شرح داد. اشتیاقی یافتم و برای نخستین بار درکلاس سلول های بنیادی ثبت نام و شرکت کردم.»

بانوزاده گفت: «بعد از گذراندن چند دوره از کلاس های پژوهش سرا به این نتیجه رسیدم که افراد پژوهشگر نظم و هدف خاصی در کارهایشان دارند و با اطرافیان ارتباط موثری می‌گیرند که این باعث ثبت خاطرات خوب می شود، بنابراین تصمیم گرفتم در مسابقات و جشنواره های مرتبط با پژوهش شرکت کنم.»

وی اضافه کرد: «رشته های پژوهشی جذاب و جالب هستند و همه را به سوی خود جذب می کنند، به همین دلیل با شور و اشتیاق فراوان در ۱۱ رشته‌ پژوهشی از جمله عکاسی گیاهان دارویی، بسته بندی گیاهان دارویی، تولید محتوای انرژی های نوین، گردشگری در ادبیات و علوم انسانی، کارآفرینی دانش بنیان نجومی و... شرکت کردم و حائز رتبه شدم.»

دانش آموز برتر استانی گفت: «اولین مسابقه ای که شرکت کردم عکاسی گیاهان دارویی بود. بسیار خوشحال بودم که می‌توانم در این مسابقات شرکت کنم، اما تعداد بالای شرکت کننده باعث شد تصور کنم نمی‌توانم رتبه ای را کسب کنم، اما به دلیل خلاقیت منحصر به فرد در عکاسی توانستم رتبه برتری را کسب کنم.»

وی در ادامه بیان کرد: «توصیه ای که به همسالان خودم دارم این است که به جای گذراندن وقت و صرف هزینه در فضای مجازی بی ارزش و سایت های نامعتبر به سمت کارهای پژوهشی روی بیاورند، زیرا می توانند سطح علمی خود را بالا ببرند و همچنین علاقه و استعداد خودشان را پیدا ‌کنند.»

بانوزاده در پایان افزود: «در مدرسه انجمن نانو با حضور ۳۰۰ نفر از دانش آموزان مدرسه که عضو این انجمن هستند مطالب مفید و جذاب پژوهشی در قالب کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می شود. در کل پژوهش در تمام امور زندگی از جمله مسائل دینی، اعتقادی، روزمره، اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی نقش مهمی دارد. وظیفه خودم می دانم به عنوان کوچکترین عضو، دوستانم را در این مسیر راهنمایی کنم.»

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار