دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی:

مدرسه به عنوان پایگاه و اولین مکان آشنایی دانش‌آموزان با انتخابات نقش بسیار مهمی دارد

دماوند (پانا) - دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی مدرسه به عنوان پایگاه و اولین مکان آشنایی دانش‌آموزان با فرایند انتخابات نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ شرکت در انتخابات دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه به عنوان پایگاه و اولین مکان آشنایی دانش‌آموزان با انتخابات نقش بسیار مهمی دارد

علی مشهدی، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی درباره‌ تشویق مدارس برای شور و شوق رای اولی‌ها با گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد:« باید به برخی از مبانی و دلایل رای‌دادن اشاره کرد که از جمله آنها چراییِ شرکت کردن در انتخابات است که به فرموده رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات به موضوعات مهم و سرنوشت‌سازی مانند کسب اقتدار برای کشور، استمرار امنیت ملّی، تضمین پیشرفت کشور، حفظ آبروی اسلام و نظام جمهوری، بی‌اثر شدن تهدید‌های دشمنان، تامین استقلال کشور و مشروعیت بخشی به نظام مربوط می‌شود؛ کشور ما نیز یک کشور دموکراتیک است، که با شرکت در انتخابات کمک به رشد و توسعه منطقه‌ای هم حاصل می‌شود. بنابراین با توجه به مطالب فوق و مطابق قانون اساسی کشور" هر یک از دستگاه‌های اجرایی نیز دارای وظایف و مسئولیت‌هایی در جهت مشارکت افراد در این موضوع دارند.»

مشهدی ادامه داد:«مدرسه به عنوان پایگاه و اولین مکان آشنایی دانش‌آموزان با فرایند انتخابات نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ شرکت در انتخابات دارد و می‌تواند با برگزاری انتخابات داخلی در سطح شورای مدرسه و پیگیری عملکرد این شورا در بخش‌های مختلف و گزارش به دانش‌آموزان اشتیاق آنها را به رای دادن و مطالبه‌گری چند برابر نماید، و همین موضوع باعث شرکت این افراد در انتخابات کشوری و منطقه‌ایی هم خواهد شد.»

این مقام مسئول در خصوص کمک خبرنگاران پانا وفعالان رسانه در مسائل انتخابات تاکید کرد و گفت:« برای کمک به مسائل انتخابات توجه به مطالعه، آموزش و آگاهی با قوانین انتخاباتی ضرورت دارد. چرا که عدم آگاهی از قوانین، موجب ارائه اطلاعات اشتباه شده و درنتیجه بازخورد نامطلوب ایجاد می‌نماید. برای مثال، نام‌بردن و مصاحبه انتخاباتی با کاندیدهایی که هنوز تاییدیه هیات‌های اجرایی و نظارت را نگرفته‌اند نوعی اشتباه و رعایت نکردن قانون محسوب می‌شود.»

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اهمیت رای دانش‌آموزان رای اولی توضیح داد:« صد در صد این موضوع موجب مشارکت سیاسی و اجتماعی خواهد شد. البته مشارکت اجتماعی خود نوعی مشارکت سیاسی تلقی می‌گردد، و دانش‌آموز می‌بایست در همان ابتدای امر درانتخابات از مطلعین امر مشورت بگیرند، و به صرف انداختن یک رای در صندوق اکتفا ننمایند. و یاد بگیرند که هر انتخاب یک سرنوشت را می‌سازد که در زندگی روزمره و آینده آنها تاثیر زیادی خواهد داشت.»

وی بر چگونگی شناخت نمایندگان منتخب خود تاکید و اذعان کرد:« برای شناخت هر موضوعی مطالعه و کسب اطلاع اولین قدم است. آنها می‌توانند با شرکت در مراسمات و جلساتی مثل شرکت در نماز عبادی و سیاسی جمعه که بسیار موثر و آگاهی بخش است با مسائل روز منطقه و کشور و جهان آشنا شوند و با استفاده از مطالب فضاهای مجازی که رسمیت دارند و مجاز هستند و با شرکت در جلسات حزب‌ها و تشکل‌های سیاسی به بینشی نسبت به روش‌های شناخت کاندید و موارد مهم در انتخاب اصل و آشنایی با مفهوم "رجل سیاسی" آشنا شوند سپس با کنار هم قرار دادن این موارد به انتخاب اصلح دست یابند.»

علی مشهدی در پایان درباره‌ی تشویق و راهنمایی دانش‌آموزان غیر همسو به سمت همسو خاطرنشان کرد:« می‌شود آنها را تشویق کرد. در این خصوص می‌بایست جریان‌شناس باشید و بدانید که کدام جریان مخالف در کدام جهت اقدام به تخریب نظام و جریان‌سازی کرده و از همان راه وارد شد و آنها را مجدد به جراین همسو ارتباط داد. شاید این کار کمی مشکل باشد، ولی در صورت ارائه آگاهی مناسب و بیان شفاف موضوعات می‌توان به این قشر کمک زیادی نمود. هر چند کمی سخت است، ولی همسو سازی این افراد باید با روشنگری همراه باشد مثلا آنها باید در جریان پیشرفتهای کشور در حوزه های مختلف تکنولوژی و صنعتی و کشاورزی و ... قرار گیرند و باید سمت و سوی دشمنان در جلوگیری از پیشرفت کشور در زمینه‌های هسته‌ای و ترور دانشمندان ما و ... برای آنها تبیین شود.»

خبرنگار دانش‌آموز: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار