معاون پرورشی و تربیت بدنی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات:

همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است

کلات (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات عنوان کرد همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است

آیین تجلیل از دانش آموزان همیار معلم دبیرستان امام خمینی (ره) شهر کلات برگزار شد.

مرتضی جباریان، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کلات در گفت‌وگو با پانا گفت: براساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت، همیار معلم به دانش‌آموزی می‌گویند که به تشخیص دبیر و کادر آموزشی آموزشگاه، از نظر علمی و اخلاقی در سطح قابل قبولی باشد و با هدایت و راهنمایی دبیر، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان لازم‌التوجه کلاس را کمک کرده و آنها را پوشش آموزشی دهد تا از طریق تمرین و مشارکت، آنها تا سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کنند.

وی افزود: همیار معلم یاری‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری و پیگیری‌کننده جریان آموزش سایر دانش‌آموزان هم‌ گروه است.

جباریان در ادامه ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت‌ جویی، مشارکت‌ پذیری و مسئولیت‌ پذیری در بین‌ دانش‌آموزان و نهاینه‌کردن فعالیت‌های گروهی را از جمله اهداف این طرح دانست و تشریح کرد: در کنار اهدافی که بیان شد، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان، افزایش میزان موفقیت تحصیلی و ایجاد علاقه در آنها را می توان از سایر مقوله های مهم در اجرای طرح همیار معلم عنوان کرد.

مهدی جنگی کارشناس آموزش متوسطه دوم این دستگاه نیز در ادامه در خصوص این طرح گفت: دانش‌آموزانی که علاقه دارند همیار معلم شوند، باید خصوصیاتی از قبیل توانمندی علمی در درس مورد نظر، برخورداری از حس مشارکت و کار گروهی، مقبول و محبوب‌ بودن، برخورداری از صلاحیت اخلاقی و انضباطی و رضایت اولیا و... را دارا باشند و امیدواریم اینچنین طرح هایی بتواند در آینده آنها نیز تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد.

وی همچنین در جمع دانش آموزان همیار معلم آموزشگاه امام خمینی (ره) به اهمیت برگزاری آزمون پایش تحصیلی سال جاری در تاریخ ۱۵ و ۱۸ آذر اشاره و گفت: با توجه به نهایی شدن امتحانات پایه های دهم و یازدهم در خرداد سال تحصیلی پیش رو تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا به امید خدا نتایج مطلوب و خوبی را بدست آوردید.

مرتضی جباریان، معاون پرورشی و تربیت بدنی در پایان از یازده نفر از دانش آموزان طرح همیار معلم دروس عربی و الهیات تقدیر کرد.

دانش آموز خبرنگار: محمد جباریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار