معاون وزیر علوم خبر داد؛

عرضه ۲۰۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش و فناوری 1402

۲۵ محصول فناورانه در هفته پژوهش رونمایی می‌شود

تهران (پانا) - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی از ۲۵ محصول دانش‌بنیان در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
عرضه ۲۰۸۸ محصول در نمایشگاه پژوهش و فناوری 1402

سجاد محمدعلی‌نژاد در نشست خبری هفته ملی پژوهش و فناوری اظهار کرد: برگزاری هفته پژوهش و فناوری فرصتی برای ارائه قابلیت‌ها و دستاوردهای نظام علم و فناوری است که این فرصت می‌تواند نیازهای کشور را به فناوران و شرکت‌ها متصل می‌کند که در نهایت منجر به ارائه خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲ هزار و۱۶۴ واحد فناور در پارک‌ها و مراکز رشد مستقر هستند، گفت: در این واحدها ۱۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر مشغول به فعالیت هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فن بازار از دیگر برنامه‌های نمایشگاه پژوهش و فناوری است که در این نمایشگاه ۲۰۸۸ محصول ارائه می‌شود به‌طوری که در بخش فناوری‌های زیستی ۴۸۶ فناوری، فناوری نانو ۱۹۶ فناوری، اپتیک و فوتونیک ۱۰۳ محصول، مواد پیشرفته ۱۴۱ محصول، سخت‌افزارهای حوزه برق و الکترونیک ۳۲۲ محصول، فناوری اطلاعات ۲۴۷ محصول، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید ۳۱۶ محصول، فناوری دارویی ۸۷ محصول، تجهیزات پزشکی ۱۲۱ محصول، هوافضا ۱۸ محصول و سایر حوزه‌ها ۵۱ محصول در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: از تعداد ۲۰۸۸ محصول حدود ۱۴۵۰ محصول مربوط به دانشگاه‌ها، ۲۱۳ محصول مربوط به پژوهشگاه‌ها، ۲۳۶ محصول مربوط به پارک‌ها، ۱۳۳ محصول مربوط به مراکز رشد و ۴۵ محصول مربوط به سایر سازمان‌ها می‌شود.

محمدعلی‌نژاد افزود: رونمایی از برخی محصولات از دیگر برنامه‌های این هفته است که در حال حاضر ۵۷ محصول در مرحله ارزیابی قرار دارد و در نهایت ۲۵ محصول رونمایی می‌شود. با توجه به دغدغه پژوهشگران، فناوران و مدیران در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. نظام ایده‌ها و نیازها، آشنایی با آینده‌سازان. پردیس‌های علم و فناوری، تهیه اسناد اختراع، نشان تجاری و تجاری‌سازی نوآوری‌ها از موضوعات این کارگاه‌ها است.

به گفته وی، تعداد ۱۷۶ فناوری از سراسر کشور در این رویداد معرفی می‌شود، برای این امر ارزیابی‌های اولیه آن پایان یافته است و تاکنون ۷۲ فناور از سوی دانشگاه‌ها، یک نفر از دانشگاه آزاد، ۱۰ نفر از سوی پژوهشگاه‌ها، ۲۱ نفر از سوی دستگاه‌های اجرایی، ۵۰ نفر از سوی پارک‌های استانی، ۱۳ نفر از پارک‌های دستگاهی و ۱۳ نفر از سوی مراکز رشد معرفی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار