جزئیات نشست کمیسیون آموزش مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش

تصمیم‌گیری درباره اعمال ماده ۲۳۴ در موضوع «کمبود معلم» به جلسه بعد موکول شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری برای رفع کمبود معلم، گفت پس از بحث و بررسی‌ بسیار در خصوص ابعاد ماجرای کمبود معلم، نهایتا مقرر شد؛ یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع توضیحات وی در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ و ارائه گزارش آن به صحن مجلس تصمیم‌گیری شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نشست کمیسیون آموزش مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (یکشنبه 12 آذر) کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: «تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تامین نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان اداری استخدامی کشور و همچنین بحث و بررسی در خصوص ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی» در دستور کار کمیسیون قرار داشت که با حضور وزیر آموزش و پرورش و غیبت رئیس سازمان اداری و استخدامی و حضور معاونان وی این موضوع بررسی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث و بررسی‌های بسیار در خصوص ابعاد ماجرای کمبود معلم، نهایتا مقرر شد، یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع توضیحات رئیس این سازمان در خصوص اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس و ارائه گزارش آن به صحن مجلس تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در این نشست موضوعاتی در خصوص نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان و هزینه کرد 54 هزار میلیارد تومانی دولت در اجرای این قانون نیز مطرح شد و همچنین در خصوص پاداش پایان خدمت بازنشستگان عنوان شد که پاداش پایان خدمت برای بازنشستگان سال‌های 1401 به بعد پرداخت نشده و تمهیداتی برای پرداخت آن در نظر گرفته شده است.

افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان پس از اجرای قانون رتبه‌بندی

فلاحی تصریح کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش در این نشست به افزایش 26 درصدی حقوق معلمان پس از اجرای قانون رتبه بندی و همچنین بازگشت برخی کارمندان مأمور به آموزش و پرورش اشاره کرد و بر جذب نیروهای جدید در سال آینده در موعد مقرر تأکید کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: در خصوص قبولی‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز عنوان شد افرادی که امتیاز آن‌ها بالای 470 باشد، سازمان اداری و استخدامی به صورت قرارداد کار معین می‌‎توانند مشغول به کار شوند.

صندوق بازنشستگی سهم خود را برای رتبه‌بندی بازنشستگان پرداخت نکرده است

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص رتبه بندی بازنشستگان نیز در نشست امروز مباحثی مطرح و مشخص شد که صندوق بازنشستگی سهم خود را برای اجرای این مهم پرداخت نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار