رینوفست بهترین محل برای ارائه طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزی و معلمان است

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رینوفست را بهترین محل برای ارائه طرح های پژوهشی دانش‌آموزی و معلمان عنوان کرد که می‌تواند پیوند آموزش و پرورش و جامعه را محکم‌تر کند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رینوفست بهترین محل برای ارائه طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزی و معلمان است

مسعود سعادتی در آئین تجلیل از پژوهشگران در محل باشگاه فرهنگیان تبریز، گفت: اهمیت پژوهش در همه نظام‌های آموزشی دنیا مشخص بوده و هدفمند و فرآیند محور بودن پژوهش، بزرگترین شاخصه علم جدید نسبت به علم قدیم است.

وی اضافه کرد: یافته‌ها در گذشته پنهان می‌شد؛ اما اکنون علم فرایند محور شده و لازم است تا یافته‌های علمی و پژوهش‌ها معرفی شوند و مستندات به شکل عمومی منتشر شده و در اختیار افراد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت عمر، پژوهش‌ها توسط پژوهشگران نسل‌های مختلف تکمیل می‌شوند و در آموزش و پرورش نیز باید پژوهش بین نسلی را شاهد باشیم. دانش آموزان باید پژوهش را از دوران ابتدایی یاد بگیرید، مقصود از پژوهش در دوران ابتدایی پژوهش پیشرفته نیست؛ بلکه توانایی حل مسئله است که مهم هست و باید به دانش آموزان یاد دهیم که چگونه به پاسخ برسند نه اینکه پاسخ را به آن ها یاد دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه لازم است برای رسیدن به محصول فناورانه جدید، علوم جدید کنار یکدیگر قرار گیرند و این مهم در نتیجه مدیریت پژوهشی به دست خواهد آمد. آموزش و پرورش مسائلی دارد که باید از پژوهش برای حل آن‌ها کمک بگیریم و راهکارهای جدید را در آموزش دروس به کار‌ گیریم.

سعادتی متذکر شد: بیشتر معلمان در حوزه‌های پژوهشی فعال هستند و از نظر نیروی انسانی در این زمینه صاحب بزرگترین خانواده پژوهشی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت اقدام‌پژوهی، گفت: اقدام پژوهی یکی از موضوع‌های اساسی است که باید در آموزش و پرورش پیگیری شود و لازم است که در این پژوهش‌ها به چند ساحتی بودن نیز توجه لازم صورت گرفته و از تلفیق علوم هم بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امروز لازم است برای تربیت چند بعدی دانش آموزان از رویکرد تلفیقی استفاده کنیم؛ به طور مثال در تدریس درس ریاضی، معلم می‌تواند از روشهای مختلف بهره ببرد تا همزمان قوه هنری، علمی و ذهنی دانش آموز تقویت گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر پژوهشی توسط فرهنگیان و دانش آموزان، اظهار کرد: اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی رینوفست فرصت بسیار خوبی برای ارائه کارهای پژوهشی و فعالیت‌های ارزشمند دانش آموزان در سراسر استان است.

گفتنی است؛ جشنواره رینوفست از ۱۴ الی ۱۷ آذر ماه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در سه محور هوش مصنوعی، رباتیک و هوافضا برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار