معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع استان آذربایجان شرقی:

هدف اصلی پژوهش دانش‌آموزی ارتقای صلاحیت‌های علمی است

تبریز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ارتقای صلاحیت‌های علمی دانش‌آموزان را هدف اصلی پژوهش دانش‌آموزی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی پژوهش دانش‌آموزی ارتقای صلاحیت‌های علمی است

زنگ پژوهش، شنبه، یازدهم آذر ماه همزمان با آغاز هفته پژوهش به شکل نمادین در مدرسه شهید رجایی آموزش و پرورش ناحیه چهار تبریز نواخته شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آیین نواختن «زنگ پژوهش» با اشاره به آیات سوره غاشیه گفت: در کتاب آسمانی قرآن کریم به خوبی به اهمیت پژوهش اشاره شده است.

وی افزود: نتایج تحقیقات مختلف نشان داده که اقدامات و برنامه‌هایی که بر اساس پژوهش صورت می‌گیرد، نتایج بهتری نسبت به کار بدون پژوهش دارد.

علیزاده بیان کرد: اجرای برنامه‌ها بدون انجام کار پژوهشی و مبتنی بر آزمون و خطا یکی معضلات اساسی است که خوشبختانه امروزه پژوهش و کار تحقیقاتی جایگاه خود را در دستگاه ها پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: پژوهش، موتور محرکه توسعه و پیشرفت است و ما نیازمند نگرش، دانش و مهارت پژوهشی در جامعه هستیم و باید پژوهش‌ها موجب افزایش کیفیت زندگی شود.

معاون مدیرکل با اشاره به برگزاری اولین جشنواره فناوری و نوآوری دانش آموزی تحت عنوان رینوفست، گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانش آموزان اقدامات خودشان را به نمایش بگذارند. هدف از پژوهش در بخش دانش آموزی صرفا تولید علم نیست، بلکه هدف اصلی آن ارتقای صلاحیت های علمی و رشد دانش آموزان است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: همکاران محترم در کلاس های درس نیز همواره در تلاش هستند تا در برنامه های آموزشی و پروشی افرادی اندیشمند، توانمند، مبتکر و پرسشگر باید تربیت کنند.

دانش آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار