کارشناس حوزه استارت‌آپ‌ها در گفت‌وگو با پانا:

بهبود اکوسیستم فعالیت دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ای برای رشد ایده‌های استارت آپی دانش‌آموزی است

دولت با دادن اختیار بیشتر به دانش‌بنیان‌ها شرایط بهتری برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند

تهران(پانا)- کارشناس حوزه استارت‌آپ گفت دولت با دادن اختیار بیشتر به دانش‌بنیان‌ها می‌تواند شرایط بهتری را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند. اگر دولت به بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها آزادی بیشتری برای انجام کار داده و اکوسیستم استارت‌آپ‌ها بهبود یابد نتایج خوبی در زمینه استارت‌آپ‌ها حاصل خواهد شد و ایده‌های دانش‌آموزی نیز در این میان ظرفیت رشد خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بهبود اکوسیستم فعالیت دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ای برای رشد ایده‌های استارت آپی دانش‌آموزی است

نیما حسن‌زاده، کارشناس حوزه استارت‌آپ‌ها در گفت‌وگو با پانا درباره راه موفقیت بیشتر در استارت‌آپ‌ها، گفت: «دولت با دادن اختیار بیشتر به دانش‌بنیان‌ها می‌تواند شرایط بهتری را برای استارت‌آپ‌ها فراهم کند. اگر دولت به بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها آزادی بیشتری برای انجام کار بدهد، شاهد نتایج خوبی در زمینه استارت‌آپ‌ها خواهیم بود.»

وی در رابطه با راهکار نتیجه‌بخش‌بودن استارت‌آپ‌ها در کشور گفت: «باید شرکت‌های خصوصی همچون مراکز پژوهشی تشکیل شود و این شرکت‌ها بر اساس تحقیق و پژوهش‌هایی که انجام می‌دهند به تعالیفی می‌رسند.»

حسن‌زاده ادامه داد: «حال باید این تعالیف به استاندارد رسیده و در اختیار عموم قرار گیرد که با ادامه این روند در طول زمان ما شاهد نتایج آن خواهیم بود.»

کارشناس حوزه استارت‌آپ‌ها گفت: «استاندارد هر گونه مسائل پژوهشی توسط دانشگاه‌های دنیا منشر شده و قابل دسترسی است. کشورهای صنعتی تجربه‌های زیادی در این زمینه دارند و از آن به نتیجه رسیدند که می‌توانیم به راحتی از این پژوهش ها استفاده کنیم و حتی می‌توانیم به راحتی این علم را ایرانیزه کرده که با فرهنگ و مذهب خود ناسازگار نباشد.»

وی تاکید کرد: «باید زیرساخت‌ها در زمینه راه‌اندازی استارت‌آپ صورت گیرد. لازم است تیم‌سازی و آموزش در این زمینه صورت گیرد. همچنین پیشرفت در این مسیر نیازمند حمایت شتاب‌دهنده‌هاست. با تمامی این شرایط می‌توانیم نتیجه بهتری در حوزه استارت‌آپ‌ها به‌دست آوریم.»

حسن‌زاده در خصوص اینکه باید در مدارس به آموزش نکات مختلفی پرداخته شود و فقط به دروس تئوری اکتفا نکنیم، گفت: «باید در مدارس به مطالبی در رابطه با روان‌شناسی دانش‌آموزان، روان‌کاوی، فیزیکال و مطالبی که در آینده آن‌ها تاثیرگذار است، پرداخته شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار