توزیع شیر در مدارس آذربایجان شرقی پس از شش سال وقفه

تهران (پانا) - توزیع شیر در مدارس آذربایجان شرقی پس از شش سال وقفه دیروز هفتم آذر ماه شروع شد و مدرسه پنج تن آل عبای ناحیه سه تبریز، به عنوان پایلوت میزبان اهالی رسانه بود.

کد مطلب: ۱۴۲۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
توزیع شیر در مدارس آذربایجان شرقی پس از شش سال وقفه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان ابتدایی بالاخره نوشیدن شیر ویژه مدارس را تجربه کردند؛ مدرسه حال و هوای دیگری دارد و بچه‌ها با نگاه‌های کنجکاو و شور و شوق به پاکت‌های شیر نگاه می‌کنند.

تعدادی از دانش‌آموزان در حال اجرای نمایش عروسکی با موضوع شیر هستند و لباس‌ها و رفت و آمد گروه سرود و سفیران سلامت نشان می‌دهد که مدرسه میزبان رویداد مهمی است. صدای سرود از کلاس‌ها بلند می‌شود "اگه تو شیر بنوشی هرگز مریض نمی‌شی".

همه دانش‌آموزان با فواید خوردن شیر آشنا هستند و از هر کدام که می‌پرسی چه حسی دارد؟ شروع به لبخند زدن می‌کند و از فایده خوردن شیر برای حفظ سلامت مرواریدهای دهان صحبت می‌کند؛ بچه‌ها همچنین می‌دانند که خوردن شیر برای استخوان‌های بدن مفید است.

صدای شور و شوق حیات مدرسه را پر کرده است و مجری برنامه میکروفون را به طرف بچه‌ها گرفته و از آنها می‌پرسد آیا آماده نوشیدن شیر هستند؟ صدای جیغ و داد بچه‌ها و صدای بله به سمت آسمان بلند می‌شود و پاکت‌های شیر توسط سفیران سلامت بین دانش‌آموزان پخش می‌شود.

دانش‌آموزان آذربایجانی شرقی، جزو اولین دانش‌آموزان کشور هستند که با همکاری ادارات مختلف پس از شش سال وقفه شیر دریافت کرده و همراه آموزگارانشان شیر می‌نوشند؛ توزیع شیر در مدارس ابتدایی دولتی استان به صورت دو نوبت در هفته انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مقرر شده است در طول اجرای طرح ۲۶ میلیون پاکت شیر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده و هفته‌ای دو نوبت بین دانش‌آموزان توزیع شود.

بر اساس این گزارش؛ آغاز توزیع شیر در مدارس، نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان و مورد تاکید ویژه ریاست جمهوری بوده و از بسیاری مشکلات شایع سلامتی در بین عموم مردم و دانش‌آموزان مانند پوکی استخوان، کوتاهی قد پیشگیری کرده و به رشد متناسب و جبران کمبود تغذیه‌ای دانش‌آموزان کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار