مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در همایش استانی هفته بیمه بیان کرد؛

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران بیمه در خانواده

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در همایش استانی گرامیداشت هفته بیمه با عنوان «بیمه، شرط عقل است» به نقش موثر بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث تاکید کرد و یکی از اهداف برگزاری این همایش را نهادینه‌‌کردن فرهنگ بیمه در میان دانش‌آموزان برشمرد که هر کدام از آنان می‌توانند به‌عنوان سفیران بیمه در خانواده نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران بیمه در خانواده

همزمان با آیین اهدای ۶۰۰۰ کلاه ایمنی موتورسیکلت در سراسر کشور، به همت سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران، همایش استانی گرامیداشت هفته بیمه با شعار «بیمه، شرط عقل است» با حضور مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمد یوسف‌وند، دادستان شهرستان رباط‌کریم و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در محل اداره آموزش و پرورش رباط‌کریم برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این همایش ضمن گرامیداشت هفته بیمه بیان کرد: یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین است که شش بعد تربیتی را شامل می‌شود؛یکی از مهم‌ترین راهبردهایی که می‌توان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره کرد، اجرای این سند از مسیر مشارکت‌ با نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی یا غیردولتی است.

بهرامی ضمن اشاره به ضرورت نهادینه‌ کردن فرهنگ بیمه در میان دانش‌آموزان، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که زمینه آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ بیمه را فراهم کنیم؛ بر همین اساس وقتی این موضوع از جانب دوستان ما در صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مطرح شد، ما نیز استقبال کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر نقش مهم و حیاتی بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث، در تشریح هدف از اجرای این همایش استانی اذعان کرد: باتوجه به نقش موثر بیمه در جبران خسارت‌های ناشی از حوادث، هدف ما این است که با مشارکت و همراهی نهادهای زیربط بویژه بیمه مرکزی، دانش‌آموزان را از همین سنین کودکی با نقش حیاتی بیمه در زندگی آشنا کنیم؛ بدیهی است که هرکدام از دانش‌آموزان ما می‌توانند به عنوان سفیران بیمه، خانواده‌های خود را همراهی کنند.

م حمد یوسف‌وند، دادستان شهرستان رباط‌کریم نیز در طی سخنانی ضمن اشاره به آمار پرونده‌های قضایی مربوط به حادثه تصادف به تشریح نقش مهم بیمه در جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگان پرداخت و توضیح داد: دردناک‌ترین پرونده‌‌ای که تاکنون به آن‌ رسیدگی کرده‌ام، مربوط به حادثه تصادف ماشین با یک دختربچه‌‌ بود؛ حادثه‌ای که در آن راننده اتومبیل متواری شده بود و خانواده دختربچه نیز شرایط مالی مساعدی برای درمان او نداشتند؛ اما به لطف خدا و کمک‌های صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، هزینه درمان این دختربچه فراهم شد و توانست بهبودی خود را به دست آورد.

وی درستی عنوان این همایش استانی را تصدیق کرد و ادامه داد: اینکه می‌گویند، بیمه شرط عقل است، واقعا درست است؛ هیچ‌کس از آینده باخبر نیست؛ بنابراین عقل حکم می‌کند که افراد خود را بیمه کنند. یکی از ارگان‌هایی که امروزه در کشور به مردم خدمت‌ بزرگی می‌کند، بیمه‌‌ها هستند؛ چراکه ما روزانه با پرونده‌های تصادف گوناگونی مواجه هستیم که بیمه خسارت‌های ناشی از آن‌ها را برای مردم جبران کرده است.

گفتنی است که همزمان با برگزاری همایش استانی «بیمه شرط عقل است» در شهرستان‌های استان تهران، آیین اهدای ۶۰۰۰ کلاه ایمنی موتورسیکلت در سطح کشور اجرا شد؛ به دنبال این رویداد کشوری، در پایان این همایش استانی نیز بصورت نمادین به تعدادی از موتورسواران شهرستان رباط‌کریم توسط مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، کلاه ایمنی موتورسیکلت اهدا شد.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار