معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶ تهران:

جهانی فکر کنید، اما مدرسه ای عمل کنید

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶ تهران بیان کرد رؤسای شورای دانش‌آموزی برای ثبت بهترین عملکرد، باید احتیاجات دنیا را سنجیده و جهانی بیندیشند، اما به صورت منطقه‌ای و مدرسه‌ای عمل کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جهانی فکر کنید، اما مدرسه ای عمل کنید

اولین جلسه رؤسای شورای دانش‌آموزی منطقه ۱۶ در فرهنگسرای بهمن با حضور مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶، مهدی قلی زاده، کارشناس فعالیت های اردویی و رییس سازمان دانش آموزی منطقه و دیگر کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه تربیتی و پرورشی، رؤسای دانش آموزی دختران مدارس منطقه و اولیا دانش آموزان برگزار شد.

مصطفی سلیم خانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۶ ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه ویژه ای دارند و حجت خداوند بر معصومین و امامان است و چقدر خوب است دانش آموزان جایگاه ویژه و شأن حضرت فاطمه را بشناسند و ایشان را در مسیر زندگی، راهنما و الگوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: امام علی علیه السلام می فرمایند: اولین وظیفه هر فرد تعلیم نفس خود است و این مسئله بسیار مهم است؛ شما منتخب دانش آموزان هستید و وظایف شما به عنوان یک مسئول، در مرحله اول تذهیب نفس خودتان است. شما الگوی دانش آموزان هستید و باید اخلاق و رفتار خوب را به دیگران منتقل کنید و شما وظیفه دارید با احترام پیشنهادات و نظرات خود را به دیگران انتقال داده و این مسیر درست را خوب ادامه دهید. شما به عنوان رئیس شورای دانش آموزی، سطح افق دانش آموزان را در مدرسه بالا ببرید و جهانی فکر کنید ولی مدرسه ای و منطقه ای عمل کنید. باید فکر کنید و ببینید جهان چه چیزهایی احتیاج دارد اما باید سعی کنید با توجه به امکانات آن را در مدرسه خود عملی کنید.

سپس مهدی قلی زاده، کارشناس فعالیت های اردویی و رییس سازمان دانش آموزی منطقه ۱۶ با تبیین شرح کامل وظایف شورای دانش آموزی و برای آشنایی و شناخت بیشتر دانش آموزان از نحوه فعالیت انجمن ها عنوان کرد: شورای دانش آموزی متشکل از شش انجمن است. انجمن قرآن، عترت و نماز؛ شامل شرکت در مسابقات قرآنی، مداحی و غیره، انجمن ورزشی و تربیت بدنی؛ شامل برگزاری مسابقات فوتبال، بسکتبال، شطرنج و دیگر مسابقات ورزشی، انجمن فرهنگی و هنری؛ شامل برگزاری مسابقات سرود و موسیقی، پرسش مهر، انجمن بهداشت؛ شامل مانور زلزله و روز درختکاری، انجمن مشاوره شامل مشاوره در مدرسه در زمینه تحصیلی و اجتماعی، انجمن گردشگری؛ شامل برنامه های تفریحی، ورزشی و گردشگری است.

ضمنا در پایان مراسم رؤسای دانش آموزان متن سوگندنامه شورای دانش آموزی را قرائت کردند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار