آغاز اجرای طرح «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره می‌سازیم»

تهران (پانا) - در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و بر اساس طرح ابتکاری «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره می‌سازیم» با هدف کمک به مردم مظلوم غزه و ساخت و تجهیز مدارس آن‌جا توسط دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز طی مراسمی از پوستر آن رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره می‌سازیم»

طی مراسمی از طرح «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره می‌سازیم» با حضور علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای معاونین، آیت‌الله محمد حسن اختری، مشاور رییس‌جمهور و رییس کمیته فلسطین، حجت الاسلام‌والمسلمین میثم امرودی، مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی، جمعی از دانشجویان فلسطینی و جمعی از دانش آموزان باشگاه دانش آموزی خیرین مدرسه‌ساز رونمایی شد.

علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به قدمت فرهنگ بشر دوستانه و کمک به دیگران ایران اسلامی بیان کرد: سه دهه تجربه موفق در ساخت مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در اقصی نقاط کشور، نشان از غنای فرهنگ نیکوکاری، نوع دوستی، ایثار و تعاون در بین مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین درخصوص دانش‌آموز تمام ساحتی، در بخشی از این سند راجع به تربیت دانش‌آموزان جهت تقویت صفت‌های مختلف آنان از جمله نوع دوستی و فعالیت در زمینه کار خیر مواردی ذکر شده است که با توجه به جریانات اخیر غزه و جنایات رژیم کودک‌کش و منحوس اسرائیل، بر آن شدیم که در این برهه از زمان و به اقتضای شرایط پیش آمده این صفات را در دانش آموزان بیش از پیش تقویت کرده و با دستان دانش‌آموزان نوجوان این فرهنگ را نه تنها در کشور بلکه در منطقه و کل دنیا اشاعه دهیم.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت شهر تهران با بیان اینکه؛ این قبیل حرکات باید به پویش های ملی تبدیل شود،افزود: با عنایت به تقارن این دو موضوع، یعنی جنایات اخیر رژیم سفاک و بی هویت صهیونیستی در فلسطین و غزه که علاوه بر مشکلات عدیده ای از قبیل؛ سانسور خبری، اشاعه دروغ و فریبکاری، نسل کشی، کشتار زنان و کودکان، تخریب زیرساختها و موارد بسیار دیگر، موجب تخریب گسترده مدارس آنان نیز شده و از طرفی تأسیس باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز که با استقبال بی نظیر دانش آموزان مواجه شده است؛ لذا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر آن شد تا بازسازی و ساخت یکی از مدارس غزه را در اولویت اقدامات عملی خود قرار داده تا زمینه مساعد برای حضور دانش آموزان مظلوم غزه در کلاس های درس فراهم شود.

وی ضمن تاکید تسهیل و تسریع در روند امورات مربوط به ساخت مدارس توسط دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز و نیز امیدواری نسبت به مشارکت همه دانش‌آموزان و فرهنگیان در این امر خداپسندانه، گفت: به یاری خداوند متعال و با همت نوجوانان و جوانان دانش‌آموز خیر مدرسه‌ساز در قالب پویش «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره می سازیم» این آمادگی وجود دارد که احداث اولین مدرسه را با همکاری و هماهنگی وزارت خارجه، هلال احمر ایران و دیگر ادارات و ارگان‌های مربوطه در اولین فرصت شروع کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن مدرسه را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. امید است در گام بعد بتوانیم به تعداد استان های جمهوری اسلامی ایران، یعنی حداقل هر استان یک مدرسه و جمعا ۳۱ مدرسه در غزه بسازیم.

سپس آیت‌الله محمد حسن اختری، مشاور رییس جمهور و رییس کمیته فلسطین ضمن تبریک پیروزی بزرگ مردم غزه بر دشمن دژخیم صهیونیست به همه فلسطینیان و به همه مجاهدان در راه خدا و به همه خدمتگزاران به فلسطین و نیز تبریک ویژه تر به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، بیان کرد: مقاومت مردم غزه و فلسطین در هیچ کجای دنیا و هیچ جای تاریخ نمونه ای نداشته و ندارد و یک مقاومت به یادماندنی، نامیرا و تاریخی است که ایستادگی دربرابرظلم، صبر و تحمل، مبارزه ایمانی و هدفمند، مقاومت در برابر تمام ناملایمتی ها و رذالت ها و وحشی گری های رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی را در خاطر همگان زنده نگاه می دارد.

آیت الله اختری گفت : پیوستگی، همکاری و همیاری بین مسلمانان جهان با هدایت ها و حمایت ها و رهنمون های مقام معظم رهبری میسر شد تا جایی که نشست های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به آزادی اسرای فیلیپینی و تایلندی انجامید و همچنین نشست شورای همکاری خلیج فارس در جنگ غزه نشان از عملکرد قوی و مثبت جمهوری اسلامی داشت. و در پایان مشارکت خیرین ایرانی جهت ساخت مدارس برای کودکان غزه گامی بزرگ است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی با بیان اینکه اسرائیل در برهه های مختلف در مواجهه و مقابله با نیروهای مقاومت و مردم غیور فلسطین و غزه بارها شکست خورده، اظهار کرد: طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی سنگین برای رژیم صهیونیستی بود و آتش بس، این شکست مفتضحانه را برای اسرائیل کامل کرد.

وی در خصوص تحقق وعده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و همچنین تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص نابودی و اضمحلال رژیم جعلی اسرائیل، گفت: با توجه به تعجیل رژیم صهیونیستی در نابودی خویش و ثابت قدمی، مقاومت و با برنامه بودن ملت فلسطین، همواره اثبات کرد که سرنوشت خود و وطن خویش را چه در میدان جنگ و چه در میدان سیاسی به دست خود رقم خواهد زد و در مقابل هر طراحی و اقدام نسنجیده، متجاوزانه و کوته بینانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن پاسخ مناسب و تعیین کننده نشان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی در خصوص برقراری آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه اظهار داشت: ضمن استقبال از این تحول به عنوان گام اول در مسیر توقف کامل جنایات جنگی رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، این تحول را نتیجه بیش از ۴۵ روز پایداری وصف‌ ناپذیر مردم مقاوم فلسطین و غزه دانست و تاکید کرد قهرمانان ملی ایران، جنگیدن در غزه را قهرمانی می دانند و تماشاچیان به جای تماشای مسابقات، کمک به مردم غزه و حضور در آنجا و مقابله با اسرائیل غاصب را وظیفه خود می دانند. البته امروز مردم احساس می کنند که باید در غزه حضور فعال داشته باشند و احداث، ساخت و نوسازی مدارس به نوعی گوشه ای از همین عشق و اعتقاد ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است که آموزش و پرورش شهر تهران پیشگام و پیش قدم آن شده است.

در پایان عزالدین ابو قاسم، دانشجوی فلسطینی مقیم ایران سخنش را با این آیه از کلام وحی آغاز کرد؛ إِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ يُسۡرًا و گفت: از برادران و خواهران ایمانی و ایرانی خود کمال تشکر را دارم که همواره در سخت ترین شرایط دست از حمایت و کمک به مردم کشورم بر نداشته اند.

سپس با بیان آمار تکان دهنده ۹۰۰۰ شهید، ۳۲۰۰۰ زخمی و بیش از ۶۰۰۰ زیر آوار مانده در ۴۵ روز جنگ نابرابر که حدود ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند؛ عنوان کرد: هر یک از مردمان کشور حماسه و خون، مردمان سرزمین زیتون، یک الگو و یک مکتب برای آزادی فلسطین هستند. بیشتر دانش آموزان و دانشجویان غزه شهید شده اند و این راهی است که ما انتخاب کرده و آن را طی می کنیم و در این مسیر همه ما پیرو شهید قدس، حاج قاسم سلیمانی هستیم تا به یاری خداوند کریم این غده سرطانی را برای همیشه ریشه کن کنیم.

عزالدین ابو قاسم در آخرین کلام خود با بیانی شیرین و بغضی در گلو خطاب به حضار، گفت: ان شاءالله در مسجدالاقصی جبران خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار