معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

مهم‌ترین و اولی‌ترین مسئله کشور مسئله تربیت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد مهم‌ترین و اولی‌ترین مسئله کشور مسئله تربیت است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین و اولی‌ترین مسئله کشور مسئله تربیت است

سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در همایش تکریم خدمت، گفت: مهم ترین و اولی‌ترین مسئله کشور مسئله تربیت است؛ برای ترسیم نقشه راه و حاصل جلسات متعددی که در وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار شد، در نهایت ۵ هدف مهم به شرح زیر تعیین و تبیین شد که شامل ایمان، امید، خردورزی، هویت و نشاط است.

وی درباره منطقه ۱۸ و تربیت دانش آموزان اعلام کرد: با توجه به مشاهداتی که داشتیم، منطقه ۱۸ شهر تهران جزو مناطق برتر در آموزش و پرورش است. مطالبه جدی در بحث تربیت داریم و همه توجه ها به سمت آموزش و پرورش است، اما در حقیقت این نهاد، مکمل تربیت است، بنابراین خانواده، جامعه و رسانه و دیگر موارد در تربیت اشخاص نقش دارند. با عنایت به رسالت انبیا الهی که بر پایه و در قالب تربیت بود. در واقع ما نمی توانیم بد زندگی کنیم، ما نمی توانیم فرزندمان را دوست نداشته باشیم و آن را درست تربیت نکنیم.

موسوی درباره سبک زندگی درست ادامه داد: در خانواده ای که سبک زندگی نادرستی دارد فرزند خوبی تربیت نخواهد شد؛ بنابراین هر چیزی که بخواهد در این عالم، ارزش پیدا کند باید در مرحله نخست، تربیت شود. تمام نظام های تربیتی دنیا دارای اصول و اهمیت و محتوا هستند، ما نیز در بحث تربیت بسیار موفق عمل کرده و هیچ نظام تربیتی به اندازه اسلام غنی نیست؛ اگر قرآن کریم را ببینیم متوجه نکات تربیتی که در آن درج شده است می شویم.

وی اظهار کرد: یکی از نکاتی که آموزش و پرورش به آن دست یافته، اعتماد و تکیه بر مبانی غنی تربیتی اسلام است، چون مکتبی که پاسخگوی نیاز بشر است، همین مکتب آسمانی است. اگر هستی شناسی زمینی و مادی باشد به اصول غرب و غرب زدگی تبدیل خواهد شد و اما اگر الهی باشد خروجی آن می شود کسی که مورد تایید قرآن است، یعنی هستی شناسی هر گونه باشد، همانگونه فکر خواهیم کرد.

موسوی گفت: کسی که می تواند سند را اجرا کند باید دارای اختیارات باشد. مدرسه به تربیت خانواده و جامعه شکل می دهد، بنابراین نقش مدیر مدرسه در این باره حائز اهمیت است و رسالت امور تربیتی، امروز دست مجموعه آموزش و پرورش؛ از جمله معلمان و مدیران است.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار