معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۸:

تربیت بدنی همان پرورش فکر و جسم است

تهران (پانا) _ تربیت بدنی بیشتر بر هدف های ارزشمند انسانی تأکید دارد که منظور از آن همان پرورش فکر و جسم در جهت رشد و تکامل ارزشهای انسانی و آموختن رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بدنی همان پرورش فکر و جسم است

طاهره صاحب الزمانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۸ ضمن بازدید از نحوه برگزاری مسابقات ورزشی، از مسابقات بدمینتون دختران در سالن شهید رجایی نیز دیدن کرد و با تشکر از عوامل اجرایی گفت: در جامعه ما تربیت بدنی بیشتر بر هدف های ارزشمند انسانی تأکید دارد که منظور از آن همان پرورش فکر و جسم در جهت رشد و تکامل ارزشهای انسانی و آموختن رفتارهای مطلوب فردی و اجتماعی است و از آنجا که معلومات و مهارت های مختلف انسان، جنبه اکتسابی دارد، برای به فعلیت درآوردن استعدادهای خود لازم است به آموزش و تمرین بپردازد.

سپس وی با اظهار اهمیت تربیت بدنی و ورزش در آمادگی برای رسیدن به کمال والای انسانی و نقش غیر قابل انکار ورزش در سلامت جسم و روح، گفت: اهداف اصلی تربیت بدنی را می توان به سه دسته تقسیم کرد: الف) اهداف جسمانی که شامل: تقویت قوای عمومی بدن، ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات، ایجاد سرعت و مهارت در واکنش های عضلانی، ایجاد استقامت در برابر فشارهای جسمی، ازدیاد نیروی بدنی و اصلاح و توان بخشی و جبران نقایص بدنی. ب) اهداف روانی که شامل: کشف خویشتن از نظر استعدادهای نهفته بدنی و روانی، تربیت شخصیت و پرورش روحیه همیاری، برانگیختن فرد برای تحرک و پیشگیری از خمودگی، برقراری تعادل روانی و احساس نیرومندی. ج) اهداف اجتماعی که شامل: پرورش حس احترام به قوانین گروهی و اجتماعی، پرورش توان مدیریت و تصمیم گیری، پرورش احساس نوع دوستی و جوانمردی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار