ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی ۲٫۱۹ درصد است

ارومیه (پانا) - رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه آذربایجان‌غربی اعلام کرد ضریب نفوذ بیمه در استان آذربایجان غربی 2.19 درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی ۲٫۱۹ درصد است

حمید شجاع قره‌باغ رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه آذربایجان‌غربی در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه در جمع خبرنگاران گفت: ضریب نفوذ بیمه در جهان ۸.۴ درصد تولید ناخالص ملی (سهم از اقتصاد) است که حتی این رقم در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به ۱۴ درصد نیز رسیده با این حال این رقم در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا ۴ درصد و در کشور ۱.۹ درصد است با این حال ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان‌غربی ۲.۱۹ درصد است.

وی افزود: سهم حق بیمه تولیدی استان آذربایجان‌غربی از کل کشور ۲.۲۷ درصد است ضمن اینکه در سال گذشته ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال حق بیمه در استان تولید شد و سهم استن از خسارت پرداختی کشور ۲.۳۱ درصد شده است.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه آذربایجان‌غربی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۵ شرکت بیمه در استان با ۵۲ شعبه فعال است و ۳۲۰۰ نمایندگی بیمه نیز فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه صندوق تأمین خسارت‌های بیمه ای از ۳ سال گذشته در استان دایر شده است.

شجاع قره‌باغ با اشاره به اینکه ۴۴ درصد فعالیت‌های بیمه‌ای کشور مربوط به شخص ثالث است، اظهار کرد: هرگونه صدور بیمه نامه بر اساس پیشنهاد بیمه گذار است و بیمه گر مکلف به پوشش آن می باشد و در صورت عدم صدور می‌تواند درخواست حقوقی داشته باشد و در این خصوص شهروندان و متقاضیان در هنگام صدور بیمه نامه پیشنهادات و متن بیمه‌نامه را به دقت مطالعه و درخواست کنند.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه آذربایجان‌غربی افزود: هم‌اکنون ۴۲ درصد سهم بیمه‌ای استان در اختیار شرکت‌های بخش دولتی و ۵۸ درصد در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای بخش خصوصی است.

وی در پاسخ به چرایی افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای نیز گفت: برنامه اینست بیمه‌ها گسترش یابد و هر چند شاید این حجم از افزایش درست نباشد با این حال ورود بانک‌ها نیز به صنعت بیمه به مصلحت نیست.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته منازل روستاییان نوار مرزی تا شعاع ٢۵ کیلومتری بیمه می‌شدند که متاسفانه از دو سال اخیر این کار انجام نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار