سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی پاسخگوی بیمه‌شدگان آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا) - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی عنوان کرد سامانه ۱۴۲۰ به صورت تلفنی و کد موبایلی آماده اعلام اعتبار دفترچه‌های این بیمه بوده و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی پاسخگوی بیمه‌شدگان آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی آذربایجان غربی، مقصود مقدمی کیا افزود: بیمه شدگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی، استفاده از نسخه وب، کد دستوری ۱۴۲۰ و ۱۶۶۶ از اعتبار دفترچه‌های بیمه‌ای خود مطلع شوند.

وی با اشاره به خدمات سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی، اظهار کرد: همچنین با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکان پذیر است.

مقدمی کیا ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تامین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

مقدمی کیا عنوان کرد: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار