معاون فرهنگی و پرورشی آذربایجان شرقی گفت:

نقش مهم مراکز آموزشی و فرهنگی در آگاهی و کسب مهارت زندگی به دانش‌آموزان

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه زندگی شاد و سالم حق مسلم هر انسانی است، از برگزاری سلسله کارگاه های مهارت زندگی و تحکیم خانواده برای دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش مهم مراکز آموزشی و فرهنگی در آگاهی و کسب مهارت زندگی به دانش‌آموزان

پناه علی حسین زاده در آیین گشایش سلسله کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان استان آذربایجان شرقی گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی جوانان به سنی می رسند که بلوغ عقلی، جسمی و عاطفی را سپری کرده اند نیاز است که دوره های مهارتی و مشاوره را برای گرفتن تصمیم های مهم و سرنوشت ساز خود سپری کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کشور ما نیز به سبب اهمیت خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیاز شدید به کارگاه های آموزشی و مشاوره حس می شود، تاکید کرد: دانش آموزان بعنوان یک نوجوان که قرار است تصمیم های مهمی در مسیر زندگی خود بگیرد باید تحت این آموزش ها قرار بگیرد و آگاه سازی و کسب مهارت قبل از اقدام به هر تصمیمی صورت گرفته باشد.

وی بااشاره به اینکه داشتن زندگی آرام و لذت بردن از آن در همه جوانب حق همه انسان ها است و نمی توان این واقعیت را منکر شد، تاکید کرد: در هر تخصصی نیاز است انسان مهارت کافی و اطلاعات لازم در خصوص زندگی کردن صحیح را داشته باشد.

حسین زاده با اشاره به یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین مبنی بر رسیدن نوجوانان به حیات طیبه، افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در کنار دانش‌آموزان، گره‌گشای همه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: سلسله کارگاه های تحکیم خانواده ویژه مدارس با همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی در حوزه روانشناسی و مشاوره و متخصصین حوزه روانشناسی تربیتی و درمانگر حوزه کودک و خانواده، برای دانش آموزان برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه حاجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار