برگزاری مراسم بزرگداشت روز بسیج مستضعفین در دبیرستان پسرانه شاهد اخوان کاشان

کاشان (پانا) - مراسم بزرگداشت‌ روز بسیج با حضور پرشور و گرم دانش‌آموزان بسیجی دبیرستان پسرانه شاهد اخوان ستوده شهرستان کاشان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت روز بسیج مستضعفین در دبیرستان پسرانه شاهد اخوان کاشان

مراسم بزرگداشت روز بسیج مستضعفین در دبیرستان پسرانه شاهد اخوان ستوده شهرستان کاشان با حضور دانش آموزان و بسیجیان این دبیرستان برگزار شد. در ابتدای این مراسم با آیاتی از کلام الله مجید توسط دانش آموز آقای تقی زاده آغاز شد و همچنین مجری این مراسم دانش آموز آقای رخسار زاده بود. در ادامه مراسم دانش آموزان بسیجی این دبیرستان به پای صحبت های زیبا و خاطره انگیز سردار کاظمی ، رئیس مرکز انرژی هسته‌ای خاتم الانبیا (ص) کاشان نشستند.

رئیس مرکز انرژی هسته‌ای خاتم الانبیا (ص) کاشان:
بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل می‌شوند. مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطر جمع می‌کند؛ در حقیقت همه انسان‌های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق ، متعهد و علاقه‌مند و آگاه به کار، در هر میدانی از میدان‌ها هستند که برای ملت مفید است، جزء بسیج‌اند؛ لذا بسیج یک نام مقدس است.

سردار کاظمی ادامه داد:
تشکیل نهاد بسیج که به تعبیر امام راحل(ره) از الطاف جلیه حق تعالی بود، شجرۀ طیبه‌ای شد که امروز نه فقط در ایران بلکه در اقصا نقاط منطقه ثمره پرافتخار آن را به عنوان خاستگاه اصلی مقاومت در میان ملت‌های مظلوم مشاهده می‌کنیم.
بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران چون به نیروی لایزال الهی و قدرت بی بدیل مردم ایمان داشت، با بینش عمیق خود، به نقش ویژه ملت در به سعادت رساندن کشور تاکید موکد داشت و از این رو نهاد ارزشمند بسیج را بنیان گذارد.

رئیس مرکز انرژی هسته‌ای خاتم الانبیا (ص) کاشان:
ثمرۀ خون‌های پاک بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس، نشاندن برگ زرینی در تاریخ پر حماسۀ ملت بزرگ ایران بود. امروز بسیج نه تنها در عرصه دفاع از انقلاب و میهن، بلکه در تمامی عرصه‌های علمی ، فرهنگی ، خدمت رسانی، آبادانی و ... پیشتاز است. بسیج از حوزه های مختلفی همجون بسیج دانش آموزی ، بسیج دانشجویی ، بسیج مساجد و محلات ، بسیج اساتید و... تشکیل شده است که بسیج دانش آموزی دارای 3 بخش امیدان (دوره ابتدایی) ، پویندگان (دوره اول متوسطه) و پیشگامان (دوره دوم متوسطه) می باشد.

وی در پایان گفت:
گرامیداشت هفتۀ بسیج یک وظیفۀ مهم است اما از آن مهم‌تر بسط و گسترش فرهنگ بسیجی در جامعه است که به فرمودۀ حضرت امام خمینی(ره) اگر ندای دلنشین بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد. اکنون شما دانش آموزان می توانبد با عضویت در سازمان بسیج دانش آموزی میتوانید به این وظیفه مهم عمل کنید و آینده سازان این مرز و بوم باشید. امیدواریم که این پرچم مقدس به دست با کفایت امام عصر(ارواحنا فداه) سپرده شود و در ظل فرماندهی مهدی موعود (عج) جانفشانی و ایثار نمائیم.

دانش آموز خبرنگار: امیـریوسـف علی بیــگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار