­وزیر بهداشت تاکید کرد:

تکذیب شیوع ‌بیماری پنومونی در ایران

سلامت شیر مدارس با همکاری ‌سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت ‌گفت‌ سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس جدید را تایید نکرده و به ایران نیز نیامده است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب شیوع ‌بیماری پنومونی در ایران

بهرام عین اللهی در حاشیه نشست نخبگان فناور و شرکت‌های دانش بیان ‌‌درباره شیوع نوعی بیماری تنفسی در بین برخی کشور‌های شرق آسیا از جمله چین گفت: از حدود دو ماه پیش در ایران شاهد شیوع نوعی سرماخوردگی در بین هموطنان بودیم که منشاء آن ویروس آنفلوآنزا است.

وزیر بهداشت افزود: فقط پنج درصد بستری ناشی از سرماخوردگی در مراکز درمانی ناشی از ویروس کرونا بود.

وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در صورت سرماخوردگی استراحت و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند؛ همچنین در صورت ضرورت حضور در خارج از منزل، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

بهرام عین اللهی گفت: گروه‌های حساس و دارای شرایط خاص از جمله سالمندان و بیماران خاص باید سالی یکبار واکسن‌های آنفلوآنزا و کرونا را تزریق کنند.

با افزایش آمار ابتلا به بیماری‌های تنفسی در چین، برخی خبرگزاری‌ها از شیوع بیماری پنومونی (ذات الریه - سینه‌پهلو) خبر دادند که با تب بالا موجب بستری شدن کودکان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است؛ سازمان بهداشت جهانی در حالی اعلام کرده است هیچ عامل بیماری‌زای غیر عادی یا جدیدی شناسایی نشده که از دولت چین خواسته است اطلاعات مربوط به بیماری‌های تنفسی را در اختیارش قرار دهد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از این مصاحبه درباره تنظیم بازار شیرخشک گفت: داروخانه موظفند به کودکان زیر دو سال با ثبت کد ملی با نرخ قبلی شیرخشک عرضه کنند؛ به سایر کودکان نیز شیرخشک با نرخ جدید ارایه می‌شود.

عین اللهی تاکید کرد: سلامت شیرخشک با مهر سازمان غذا و دارو مورد تایید است و سلامت شیر مدارس نیز با همکاری این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار