معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان :

برخورداری دانش‌آموزان از محیطی بهداشتی مهم‌ترین عامل حفظ سلامت دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی، برخورداری دانش‌آموزان از محیطی سالم و بهداشتی در مدرسه را مهم‌ترین عامل سلامتی آنها دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری دانش‌آموزان از محیطی بهداشتی مهم‌ترین عامل حفظ سلامت دانش‌آموزان است

مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان در جلسه‌ با ناظرین سلامت با هدف بهسازی وضعیت مدارس از نظر بهداشتی اظهار کرد: در طی جلسه‌‌های هماهنگ شده با ناظرین سلامت در سطح همه مدارس، ما به جهت بهسازی بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در مدارس تلاش کرده‌ایم.

نقی زاده با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این طرح تشریح کرد: در طی این جلسات و بازدید ناظرین از تمامی مدارس بصورت ویژه با در نظر گرفتن تمامی کمبود‌ها و آسیب‌های احتمالی این مدارس؛ تجهیزات لازم جهت برطرف شدن تمامی مشکلات و مسائل از جمله بهداشت فردی، بهداشت محیط و ایمنی را برای دانش‌اموزان فراهم شد. جلسه هماهنگی برای بازدید مجدد از تمامی مدارس به جهت اطلاع یافتن از انجام آنها به دستورالعمل‌های اعمال شده توسط ناظرین سلامت؛ بصورت تخصصی انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی در رابطه با هدف بازدید مجدد مدارس شرح داد: هدف از پیگیری و بازدید مجدد از تمامی مدارس این است که ما در مورد روند انجام شدن این طرح در سطح تمامی مدارس اطلاعات بیشتری کسب کنیم و مواردی که باید انجام می شد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در این بازدیدهای مجدد که به صورت تخصصی اجرا می‌شود، ما با در نظر گرفتن سطح سلامت سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های بهداشت، سلامت، آب‌خوری‌ها و بخش‌های دیگر مدرسه بودجه‌ای برای بهسازی وضعیت مدارس به آنها اختصاص می‌دهیم، زیرا برخوردار بودن دانش‌آموزان از محیطی سالم و بهداشتی اصلی‌ترین عامل برای حفظ سلامت دانش‌آموزان است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با مشکلات مدارس در خصوص بهداشت و سلامت دانش‌آموزان تصریح کرد: ما با توجه به محیط مدارسی که دارای مشکلات جدی هستند و امکان سرویس‌دهی مناسب برای دانش‌آموزان را ندارند بازدید به عمل می‌آوریم تا با توکل به خداوند، بتوانیم قدمی برای بهسازی وضعیت این مدارس و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان به عمل بیاوریم.

نقی زاده در پایان سخنان خود ضمن اشاره به همکاری تمامی ارکان‌های مدرسه تاکید کرد: در حوزه سلامت دانش‌آموزان ما نیاز به همکاری تمام ارکان مدرسه از جمله مدیر، اولیا دانش‌آموزان، معلمان و خود دانش‌آموزان نیاز داریم تا انشاالله بتوانیم با اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب در رابطه با رعایت مسائل بهداشتی دانش‌آموزان را برای رعایت مسائل بهداشتی و سالم راهنمایی کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: هانیه امینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار