معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

سالانه ۲۰هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود

حامد علامتی: باشگاه ملی قصه‌گویان راه‌اندازی می‌شود

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار سالانه ۲۰ هزار عنوان کتاب حوزه کودک در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سالانه ۲۰هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود

یاسر احمدوند در آیین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح پویش کتاب‌خوانی که بعدازظهر امروز، 4 آذر 1402 در مرکز آفرینش‌های این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: توقع می‌رود کانون علاوه بر تلاش در زمینه تولید آثار برای کودک و نوجوان کمک کند تا فرهنگ مطالعه نیز افزایش یابد.

وی افزود: همه خانواده‌های ایرانی کتاب را دوس دارند و خواندن کتاب همانند یک ارزش است، اما مهارت کتاب خواندن کم است و آموزش داده نمی‌شود، در نتیجه نیاز است تا نهادهای مختلف فرهنگی به آن توجه کنند؛ آموزش و پرورش در راس این نهادها قرار دارد و نهادهای دیگری مانند کانون نیز می‌توانند به کمک بیایند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه لذت مطالعه باید دست یافتنی باشد و این مهارت نیاز به آموزش دارد، تصریح کرد: پویش کتابخوانی کانون می‌تواند به این که خانواده و فرزندان کتابخوان شوند، بسیار کمک کند، امیدوارم فرهنگ کتابخوانی توسعه یابد.

احمدوند تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانی عزم جدی در تولید آثار خوب و تجدید چاپ آثار قدیمی خوب دارد که حرکتی است شایسته تقدیر و تشکر.

وی در‌ پایان خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰هزار عنوان کتاب کودک منتشر می‌شود که در دین زمینه دارای جایگاه خوبی در جهان هستیم اما بازهم باید سهم تولید کتاب خوب برای کودکان افزایش یابد.

در ادامه این مراسم حامد علامتی با بیان اینکه در هفته پایانی آبان‌ماه همه کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هفته پرکاری را داشتند، اظهار کرد: در این روزها جشنواره بین ‌الملیی قصه‌گویی با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد و در روزهای پایانی آذر نیز اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همت دبیرخانه قصه‌گویی، یزد به‌عنوان پایتخت قصه و قصه‌گویی اعلام شد و دبیرخانه دائمی ترویج قصه‌گویی نیز به یزد منتقل شد و در خانه آذر یزدی جای گرفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اشاره به اینکه در کانون دو دسته مخاطب مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد، گفت: در سطح کشور بیش دو میلیون و نیم مخاطب غیر رسمی داریم که عضو کانون نیستند اما از محضولات ما بهره‌مند می‌شوند. همچنین مفتخرم که اعلام کنم از زمان تصدی بنده به عنوان مدیرعامل کانون تا به این لحظه آمار مخاطبان رسمی از ۲۰۰هزار نفر به بیش از ۵۰۰هزار مخاطب رسیده است.

علامتی با اعلام این خبر که در کانون، باشگاه پرورش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان تاسیس شده است، عنوان کرد: در مرحله نخست استعدادهای برتر شعر می‌توانند در این دوره شرکت کنند. همچنین امیدواریم در قالب این باشگاه شعرا و نوینویسندگان حوزه کودک و نوجوان زیادی تربیت شوند، البته نیاز به حمایت وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص وجود دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه امسال میزان شرکت کنتدگان دارای صلاحیت برای جشنواره قصه‌گویی به ۱۷ هزار نفر رسیده است، بیان کرد: این تعداد شرکت‌کننده سرمایه بزرگی برای دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه پس از برگزاری جشنواره قصه‌گویی امسال، باشگاه ملی قصه‌گویان راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: در این سال‌ها تجربیات عمده زیادی در قصه‌گویی داریم که ان‌شالله به دانش مکتوب تبدیل می‌شود. حرکت به سمت ثبت قصه‌گویی به نام ایران اسلامی را آغاز کرده‌ایم و به لطف خدا این موضوع به ثبت ملی رسید، امیدواریم موضوع قصه‌گویی به ثبت جهانی با نام جمهوری اسلامی ایران برسد.

علامتی در پایان نیز خاطرنشان کرد: در کانون محور تمام فعالیت‌ها کتاب است و این موضوع امری طبیعی است، چراکه پرورش فکر بدون کتاب امکان‌پذیر نیست. همواره کانون در مسیر ترویج کتاب‌خوانی بوده است اما این‌بار با دستور وزیر و هم‌افزایی درون و برون سازمانی و پشتیبانی شبکه شاد یک جریان بزرگ را تحت عنوان پویش کتابخوانی شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار