برگزاری جلسه آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا در شهرقدس

شهرقدس(پانا) - جلسه آموزشی و توجیهی  خبرنگاران جدید پانا طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» با حضور مدیر آموزش و پرورش و تقدیر و تجلیل از دانش آموز خبرنگاران فعال  در سالن هم‌اندیشی شهید باهنر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس با هدف آشنایی و تشویق دانش‌آموزان خبرنگار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا در شهرقدس

جلسه آموزشی و توجیهی خبرنگاران جدید، طرح هر مدرسه یک خبرنگار با حضور مهدی‌چیوایی، مدیر آموزش و پرورش و سعید‌اسماعیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌قدس و تقدیر و تجلیل از دانش آموز خبرنگاران فعال در سالن هم‌اندیشی شهید باهنر اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

مهدی چیوایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌قدس، ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن و حادثه کربلا اظهار کرد: خبرنگار از نقش مهمی در جامعه برخوردار است. اطلاعاتی که از حادثه کربلا داریم بدلیل حضور راویان حقیقت‌جویی است که حال خبرنگاران جایگزین آن‌ها شدند و به انعکاس حقیقتِ اخبار و رویدادها می‌پردازند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش خبرنگاران افزود: راویانی که در لشکر امام‌حسین(ع) و لشکر عمربن سعد بوده‌اند، به نقش کلیدی روایتگری اخبار صحیح و بدون سوگیری تاکید می‌کند.

چیوایی از ظرفیت بالای دانش‌آموزان خبرنگار پانا در شهرستان‌قدس خبرداد و خطاب به آنان اظهار کرد: شهرستان قدس از دانش‌آموزان دارای استعداد و توانایی بالایی برخوردار است که باید از آنان در راستای اهداف نیکو و سازنده استفاده شود؛ دانش‌آموزان خبرنگاران باید در حوزه خبری، سرعت و دقت بالایی داشته باشند و بازوی روابط عمومی اداره آموزش و پرورش و خبرنگار زبده مدرسه و شهرستان شوند.»

سعید اسماعیلی، معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌قدس با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگار در جامعه و مدرسه گفت : در خواست من از دانش‌آموزان این است که در صورت نبود امکاناتی مثل دوربین عکاسی و فیلمبرداری با حداقل امکانات یعنی با یک گوشی هم اخبار شهرستان و مدارس را پوشش دهند و به عنوان مرجع خبر در مدرسه و شهرستان، نقش‌آفرینی کنند.»

در ادامه شهناز کریمی رابط پانا‌ی شهرستان‌قدس با استفاده از کارتابل توضیحات لازم جهت آشنایی دانش‌آموزان خبرنگار با قسمت‌های مختلف تولید یک خبر را برای دانش‌آموزان ارائه داد.

در پایان جلسه توجیهی و آموزشی خبرنگاران پرسش و پاسخ بین دانش‌آموزان خبرنگار و رابط خبرنگار پانا و فائزه سلیمانی، کارشناس سازمان دانش‌آموزی به عمل آمد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا فتحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار