صادقی، پسر نقره‌ای ووشوی ایران در گفت‌وگو با پانا؛

دانش‌آموزان باید در دو سنگر تحصیل و ورزش برای ایران افتخارآفرینی کنند

حضور در مسیر ورزش قهرمانی‌ هیچ آسیبی به تحصیلات بنده نزد‌ه است/‌ وزارت ورزش ‌شرایط ‌‌بروز استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان را فراهم کند

تهران (پانا) - پسر نقره‌ای ووشوی ایران در یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا در ماکائو گفت‌ از وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت آموزش و پرورش انتظار دارم که حمایت‌های ویژه را از دانش‌آموزان مستعد و نخبه در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید در دو سنگر تحصیل و ورزش برای ایران افتخارآفرینی کنند

یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا در ماکائو برگزار شد. سامیار صادقی در فرم چیانگ شو، پس از نماینده چین به مقام دوم این مسابقات دست یافت و ضمن کسب مدال نقره این رقابت‌ها، نخستین مدال کاروان ۱۴ نقره کشورمان را در این رویداد به ارمغان آورد.

تیم ملی کشورمان تنها با ۱۴ ورزشکار در این رویداد و در کیفی‌ترین حالت ممکن حضور پیدا کرد‌.

به بهانه این افتخارآفرینی با سامیار صادقی نوجوان نقره‌ای تیم ملی ووشوی ایران به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا -‌ در آغاز گفت‌وگو برای آشنایی بیشتر مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزانی که مخاطب خبرگزاری پانا هستند، خودتان را معرفی کنید؟

صادقی: بنده سامیار صادقی و ساکن اصفهان و در پایه پنجم تحصیل می‌کنم.

پانا - از چه زمانی وارد ورزش قهرمانی شدید و مشوق اصلی شما چه کسانی بودند؟

صادقی: بنده از کودکی به ورزش‌های رزمی به ویژه ووشو علاقه‌مند بودم و مشوق اصلی من خانواده‌ام بودند.

پانا - در چه مسابقات بین‌المللی حضور داشتید و چه مدال‌هایی را کسب کردید؟

صادقی: بنده با پشت سر گذاشتن مسابقات استانی و قهرمانی کشور موفق شدم پیراهن تیم ملی را بر تن کنم. سال ۱۴٠۱ در مسابقات جهانی به میزبانی کشور اندونزی، صاحب مدال برنز شدم و در سال ۱۴۰۲ با شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ماکائو برگزار شد، صاحب گردن‌آویز نقره شدم.

پانا - در حال حاضر تمرینات را به چه صورتی انجام می‌دهید و چه مسابقاتی را پیش رو دارید؟

صادقی: تمرینات آماده‌سازی خود را به شکل انفرادی روزانه انجام می‌دهم و برای سال آینده مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور را برای عضویت در اردوی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جهانی پیش رو دارم. تمرینات آماده‌سازی خود را با جدیت دنبال می‌کنم تا بتوانم به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

پانا - آیا ورزش قهرمانی خللی در تحصیل شما تاکنون ایجاد است؟

صادقی: حضور در مسیر قهرمانی ورزش، هیچ آسیبی به تحصیلات بنده نزده است و حتی زمانی که در اردوی تیم ملی و در کوران مسابقات بودیم، مدیریت مدرسه هماهنگی‌های لازم را با بنده داشتند و توانستم در شرایط مطلوب برای کشورم مدال‌آور باشم.

پانا - چه توصیه‌ای به نوجوانان و ‌دانش‌آموزان و دوستان خود دارید که در رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات داخلی و بین‌المللی می‌درخشند؟

ضادقی: من از آن‌ها می‌خواهم‌ ورزش قهرمانی را در کنار تحصیل ادامه دهند و در هر دو سنگر به مدارج بالای موفقیت برسند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند.

پانا - از وزارت آموزش و پرورش چه انتظاری دارید؟

صادقی: بنده از وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت آموزش و پرورش انتظار دارم که حمایت‌های ویژه را از دانش‌آموزان مستعد و نخبه در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند‌ تا آن‌ها بتوانند در هر دو مسیر تحصیل و ورزش قهرمانی پله‌های ترقی را طی کنند.

من می‌بینم که دوستان بنده و دانش‌آموزان دیگر در رشته‌های مختلف ورزشی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالایی دارند و برای درخشش در میادین بین‌المللی نیاز به حمایت دارند.

‌حرف آخر؟

صادقی: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم‌ شرایط مطلوبی به لحاظ سخت‌افزاری ‌در اختیار دانش‌آموزان در سراسر کشور حتی نقاط دوردست قرار دهد‌ تا آن‌ها نیز بتوانند‌ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در رشته‌های مختلف ورزشی بروز داده و نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار