معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ تاکید کرد؛

ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به‌ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت این معاونت‌ است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست تخصصی معاونان آموزش متوسطه مناطق شهر تهران گفت: ارتقای کیفیت آموزش با رویکرد تربیتی به‌ویژه در مدارس عادی دولتی یک ضرورت مهم برای آموزش و پرورش است و باید در راستای تحقق عدالت آموزشی انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: تحول در نظام تعلیم و تربیت به جز از مسیر مدرسه محقق نخواهد شد و در مدرسه نیز، مدیر مرکز ثقل این فرآیند و مشرف بر تمام بخش‌های این سیستم است و با رصد، نقاط ضعف را برطرف می‌کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در جمع معاونان آموزش متوسطه شهر تهران با اشاره به توانمندسازی نیروی انسانی‌ تصریح کرد: تمرکز مناطق بر ارتقای توانمندی‌ها و توسعه حرفه‌ای مدیران مدارس به‌ویژه مدیران جدیدالانتصاب، اهمیت بسیاری دارد چراکه موجب بهبود فرآیندهای مدیریت مدرسه شده و مدیر توانمند نیز زمینه توسعه حرفه‌ای و توانمندی معلم مدرسه را فراهم می‌آورد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکردها و برنامه‌های تحولی عنوان کرد: تحول در نحوه جذب از مسیر آزمون استخدامی و ورودی دانشگاه فرهنگیان به منظور انتخاب بهترین‌ها برای معلمی، قرار گرفتن فرد در موقعیت و سنجش رفتار او توسط ارزیابان، شیوه‌ای نو در جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش بود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در این نشست‌ اظهار کرد: باور به تغییر و اراده برای تحقق آن مهم‌ترین بحث برای تحول در نظام تعلیم و تربیت در کشور است.

کاظمی با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس‌ گفت: در مسیر برگزاری این جشنواره، برگزاری مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی ضرورت دارد و اساسا این رویدادها در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مدرسه است.

وی در پایان با اشاره به مهارت‌آموزی‌ افزود: مهارت‌آموزی در دوره متوسطه به ویژه آموزش حداقل یک مهارت در دوره اول و دوم متوسطه نظری از برنامه‌های مدنظر و با اولویت معاونت آموزش متوسطه است که در همین راستا توجه جدی به درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر در دوره اول متوسطه و جذب معلم تخصصی اهمیت داشته و برای تحقق آن برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار