امام‌ جماعت مسجد‌ جامع قشلاق ملارد در گفت‌وگو با پانا:

حجاب عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

ملارد (پانا) - امام‌‌ جماعت مسجد قشلاق ملارد، در بیان اهمیت فلسفه حجاب و عفاف، داشتن حجاب و عفت برای دختران و زنان اسلامی را عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حجاب عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

امیرعلی اسدی، امام‌جماعت مسجد جامع قشلاق ملارد، در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «حجاب، پاکی و عفت زنان مسلمان را به خود و دیگران یادآور می‌شود. از فواید حجاب این است که نشان می‌دهد زنان در برابر تمام بدی‌ها و وسوسه‌های شیطانی محافظت می‌شوند؛ و البته شخصیت خوب دختران و زنان مسلمان و محجبه، اصالت و حقانیت حجاب را تقویت می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «از آن‌جا که رعایت حجاب می‌تواند خطر آزار و اذیت زنان را کاهش دهد، روح و روان زنان محجبه نیز آرام و آسوده خواهد بود. احساس آرامش و آسایش خاطر در آن‌ها به این دلیل ایجاد می‌شود که از قوانین اسلام تبعیت می‌کنند و با دوری از گناهان، احساس آرامش و آزادی می‌کنند.»

اسدی خاطرنشان کرد: «رعایت حجاب به این معنی است که ویژگی‌های جسمی و زیبایی‌های زنان پوشیده ‌شود؛ همین عامل باعث می‌شود، دیگران فقط بر شخصیت آن‌ها تمرکز داشته باشند. به این ترتیب، زنان محجبه نه به ویژگی‌های جسمی‌شان، بلکه به زیبایی‌های درونی‌شان افتخار می‌کنند. دختران و زنان باحجاب از تأثیرات منفی رقابت‌ها و چشم و هم‌چشمی‌ها و تنزل قدر و ارزش با سایر زنان دور می‌مانند. به علاوه، تمام زنان محجبه شبیه یکدیگر می‌شوند، و نمی‌توان آن‌ها را بر اساس قیمت لباس‌ها و ظاهرشان قضاوت کرد.»

امام‌جماعت مسجد جامع قشلاق ملارد، تصریح کرد: «دختران و زنان شایسته با آراستن خویش به پوشش اسلامی، بزرگ‌ترین معلمان اخلاق و پاکی و فضیلت هستند. آنان که جسم خود را ارزشمندتر از آن می دانند که هر چشمی از آن بهره ببرد، بر مسند والای فضیلت نشسته‌اند. حجاب، عفاف و شخصیت و متانت زن را نمودار می‌کند و او را همچون مرواریدی گرانبها در بر می‌گیرد.»

حجت‌الاسلام اسدی، در پایان خطاب به دختران و زنان تأکید کرد: «انسان در پناه محافظ، احساس آرامش می‌کند. پوشش اسلامی نگهبان زن است و به او امنیت و آرامش می‌بخشد، پس هر چه این پوشش کامل‌تر شود، درصد امنیت و حفاظت زنان بالاتر می‌رود. جایگاه والای زن می‌طلبد که این گوهر آفرینش، در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های انسانی‌اش در امان بماند.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مسکنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار